Det er kanskje litt ironisk over at en bilimportør nå bidrar til at folk går mer, men det gjør altså Volkswagen Norge og Harald A. Møller.
De kjører nemlig en ganske så heftig konkurranse. Kle på deg en spesiell genser som måler skrittene, tilbakelegg 613 kilometer og du er med i konkurransen av en Volkswagen ID.7.
Heftig har også engasjementet vært.
På en knapp uke forsvant 5.000 gensere fra forhandlere rundt om i landet, og noen tror muligens at det gjelder å gjennomføre dette raskest mulig. Eventuelt er nordmenn generelt spreke. Vi får tro på det siste.
For ID-genserne har tilbakelagt voldsomme distanser som faktisk tilsvarer 2,5 ganger rundt jorden, så her er det mange sprekinger.
Nå er det også mulig å ta en snarvei. De som tester en ID.7 får nemlig godskrevet halve distansen i konkurransen, så her er det mulig å kjøre seg til 306,5 kilometer.
Men du har ganske grei tid på deg. Alle som når 613 kilometer innen 16. juni er altså med i trekningen.
‒ Vi hadde forhåpninger om at konkurransen skulle bli populær, men at interessen skulle være så stor at 5.000 gensere ble nærmest revet bort på under én uke, var i overkant selv til våre forventninger, og naturligvis veldig hyggelig, sier Dan Ruben Johansen, markedssjef i Volkswagen personbil i Harald A. Møller.
‒ Allerede har kunder som har hentet gensere til sammen gått over 90.000 kilometer, som tilsvarer rundt to og en halv runde rundt jorda, noe som jo er mildt sagt formidabelt, legger han til.
Med et rush av folk som vil ha gågenseren krymper selvsagt også oddsen, og det liker Volkswagen Norge dårlig. Så nå dobler de vinnersjansene, for ja, premien går fra en ID.7 til to biler.
‒ Alle de 5.000 deltagerne som har hentet genser konkurrerer om å vinne en ID.7 akkurat som tidligere. I tillegg øker vi innsatsen med en ekstrakonkurranse hvor vi putter ytterligere en ID.7 i potten. Denne vil alle som har lastet ned og aktivert appen konkurrere om – både de med og uten genser, sier Johansen.
‒ På denne måten ivaretar vi både eksklusiviteten til de som har vært engasjert tidlig og sikret seg en genser, samtidig som vi åpner opp for at alle som ønsker kan vinne en ID.7. I tillegg vil de som har en genser få en større valgfrihet og konkurransekraft enn tidligere. Nå vil all avstand som deltakerne beveger seg være med i konkurransen, selv uten genser. Men det skal naturligvis lønne seg å bruke genseren, derfor vil deltagerne få dobbel kilometerbonus hvis genseren er påkledd under aktivitet, utdyper markedssjefen.
Slik fungerer konkurransen fra i dag:
- Alle kunder med genser som fullfører 613 kilometer innen 16. juni er ikke bare med i én, men to ulike trekninger om å vinne en Volkswagen ID.7. Det kan fremdeles være noen gensere igjen hos noen forhandlere, så her lønner det seg å være raskt ute.
- Nytt i konkurransen for deltagere med genser er at genseren ikke lenger er obligatorisk å ha på. Det vil si at alle skritt og kilometer teller med i konkurransen. Men det skal naturligvis lønne seg å ha genseren på. Derfor får alle deltagere dobbel kilometerbonus hvis de går med tilkoblet genser på.
- Kunder som vil delta i ekstrakonkurransen kan laste ned appen, registrere seg og begynne å gå for å konkurrere om å vinne en ID.7.
- 613 kilometer er veldig langt å gå. Derfor får alle deltagere godskrevet halve distansen, 306,5 kilometer, hvis de prøvekjører en ID.7 hos en Volkswagen-forhandler.
16. juni vil det bli to trekninger:
- Alle som hentet genser og har fullført 613 kilometer innen 16. juni, er som før med i en eksklusiv trekning av en Volkswagen ID.7
- Alle som har fullført 613 kilometer i appen, både med og uten genser, er med i trekningen av ytterligere en Volkswagen ID.7 i ekstrakonkurransen.
- Vi trekker en tilfeldig vinner i begge konkurranser, uavhengig av hvem som fullfører først – det eneste kravet er at kilometer-måleren i appen viser 613 kilometer.
Les også: