Målet til AutoSync er enkelt, dog også vanskelig. Nemlig løsninger som er enda smartere, enda enklere og enda mer rettferdige. Og de går nå løs på AutoPass-avtalene.
Den nye generasjonen som introduseres ved årsskiftet skal gi kundene en enklere og mer fleksibel abonnementsløsning, og det gjennom flere nyttige digitale tjenester – som automatisk påminnelse ved eierskifte og mulighet til å sette abonnementet på pause.
– Bilistene ønsker at det skal være enkelt og oversiktlig, sier Svein Skovly, kommersiell direktør i AutoSync.
– Med AutoSync Standard får du alle bompasseringer på én faktura, rabatter og fordeler samlet på ett sted – og du slipper å betale for andres bilbruk eller feil bil. Når flere deler bil, blir digitale løsninger som våre stadig viktigere.

De opplyser at alle eksisterende kunder videreføres med AutoSync Standard, som inkluderer AutoPASS-avtale, leie av bombrikke og en rekke tilleggstjenester:
- Privatkunder får blant annet mulighet til å sette abonnementet på pause og SMS-varsel ved viktige hendelser. I løpet av 2026 kommer også en ny nettportal og flere tjenester som skal gjøre bilhverdagen enda enklere.
- Bedriftskunder får tilgang til en ny, skreddersydd portal med varsel ved viktige hendelser, mulighet for integrasjon med egne systemer og sikker datadeling med AutoSyncs samarbeidspartnere.
– Abonnementsløsningen er den som gir mest verdi over tid, men vi vil også tilby en enkel inngang til fast pris for dem som foretrekker det, sier Skovly.
De forklarer at den nye abonnementsløsningen koster 10 kroner i måneden, men det blir også mulig å velge en engangsavtale hvor man betaler 250 kroner for bombrikke og en enkel AutoPass-avtale som varer i fem år.
Videre sier selskapet at samtlige AutoSync-avtaler gir minst 20 prosent rabatt på bompasseringer og 10 prosent rabatt på ferjer i Norge. Videre er det også fordeler som rabatter for nullutslippsbiler, fritak for HC-kort og busser i rute, og sømløs bruk på Øresundsbroen og Storebælt.
Til slutt sier de at med AutoSync Standard får man også mulighet til å knytte til avtaler som gir enda flere rabatter – både i Norge og utlandet.
Les også: