Denne ser vitterlig ut som en av disse mange mikrobilene i Japan, og derfor er det ikke så veldig overraskende at Honda viser den fram. Den stammer da også fra «Kei»-plattformen.
Men Super-N-prototypen skal rulles ut i det globale markedet, også i utvalgte europeiske. Den har da også vært vist fram under Goodwood Festival of Speed i sommer, og da under navnet Super EV Concept.
På innsiden kan vi lykkelig nok se flere fysiske knapper, men Honda har selvsagt ikke droppet den sentrale skjermen helt – men den er ganske mer kompakt enn vi er vant til å se.
Og ja, jaggu skimter vi også hendler bak rattet, så hmmm, er dette girhendler? Vel, Super-N har også noe som man vanligvis finner hos de mer potente bilene.
Her er det nemlig en unik Boost-modus, for den øker ikke bare bilens ytelse for å maksimere ytelsen, men simulerer også en flergirsskifte med Active Sound Control, forklarer Honda.
De sier også at kombinert med dedikerte interiørdisplayer og koordinerte lyssekvenser skal pakken sikre en følelse av spenning og forbedret kjøreengasjement som er unikt for et kjøretøy av denne størrelsen.
- Kia PV5 Cargo – varebil fra Kia
- ID.3 Pure Businessline: Imponerende god til en billig penge
- Vi er nøye med vinterdekkene, slurver med batteriet