Puma er faktisk noe så uvanlig som en europeisk Ford-modell,
og kom tilbake i 1997. Men salget tok aldri av, så produsenten droppet modellen
etter fem år. Men denne pumaen våkner altså til liv igjen, og gjenoppstår
som en kompakt SUV-modell med Fords nye design-retning.
av den nye Fiesta, med lignende linjer og frontlykter. Men dette er altså en kompakt SUV, noe som også betyr høy
sittestilling ‒ og et spesielt bagasjerom. Det er på 456 liter, og byr på flere løsninger som
inkluderer Ford MegaBox, et dypt og fleksibelt oppbevaringsrom hvor det er mulig
å frakte opp til 115 centimeter lange gjenstander i oppreist posisjon. Her har de plassert to golfbager ved siden av hverandre for å illustrere løsningen. Ikke overraskende kommer også nye Puma med Fords
mildhybridsystem kombinert med den 3-sylindrede 1.0-liters
EcoBoost-bensinmotoren, en løsning som allerede sitter i diverse modeller ‒
inkludert nye Fiesta. Mildhybridsystemet kan levere opp mot 155 hestekrefter, og bidrar
ifølge Ford til å redusere forbruket med opptil 9 prosent.
enestående i segmentet. Alt fra trådløs lading til kø-assistenten sørger for å
gjøre kjøreturen med Ford Puma til en praktisk, komfortabel og intuitiv
opplevelse, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg. Den er altså utstyrt med en rekke førerassistenter som gjør kjøringen tryggere og enklere, og mange vil nok sette pris på parkeringsassistenten hvor bilen plasserer seg selv i luka og et 180-graders ryggekamera. En annen ting mange vil sette pris på er handsfree-løsningen for å åpne bakluka, som kan gjøres ved å sveipe foten under bilen. Slik som dette bildet viser:
- Endelig nærmer den elektriske hyperbilen seg
- Slik fungerer Ferraris sterkeste bil
- Se opp ‒ her kommer Valhalla