En pimpet utgave av Aston Martin DBX

Lumma må ha satt en slags uoffisiell verdensrekord. De har nemlig tatt en Aston Martin DBX og stylet den opp ‒ før modellen er på markedet.


20. november 2019 var en svær dag for Aston Martin. Da hadde
de tatt turen til Kina, og der avduket de sin aller første SUV og 5-seter i merkets
106 år lange historie ‒ DBX.

Modellen hadde da hatt en svært så kronglete vei, og var både
prosjektert som en ren elbil og som en hybrid på sin lange vei til
serieproduksjon.

Den endelige modellen endte opp som en ren bensinbil, men
det bør ikke skremme så veldig mange.

DBX imponerer nemlig på de aller fleste områdene, og er
selvsagt full av dyre materialer, ny teknologi og en motor som bør holde for de
aller fleste.

Under panseret har britene plassert en 4-liters V8 twinturbo
som man også finner i sportsbilene DB 11 og Vantage, og i DBX-utgaven kan den
by på 550 hk og et dreiemoment på 700 Nm.

0-100 km/t går unna på 4,5 sekunder, mens toppfarten er satt
til 291 km/t.

Designmessig har den selvsagt fått linjene som har gjort
Aston Martin berømt, men i SUV-drakt kan designet virke litt uvant til å
begynne med.

Men en ting er nå sikkert, den skiller seg ut fra hopen ‒
akkurat som alle andre Aston Martin-modeller også gjør.

Prisen er satt til i underkant av 2 millioner kroner i
England, så det blir en eksklusiv bil.

Men du kan også få den hakket mer eksklusiv enn det Aston
Martin tilbyr.

DBX er ventet å komme ut på markedet i 2. kvartal, men det
har ikke stoppet stylingselskapet Lumma Design.

Dette tyske selskapet er merkes-uavhengig, og tilbyr stylingssett til modeller som Range Rover Sport, Jaguar F-Pace, Audi SQ5 og Q8, BMW X7 og Mercedes G-klasse.

Og altså modellen som fortsatt ikke er på markedet, Aston
Martin DBX.

Sjekk denne:

Settet er kalt Lumma CLR AM, og er meget eksklusivt. Lumma
sier at de kun skal lage 20 sett, og monteringen skjer enten på godkjente
verksteder, importører eller hos dem selv.

Det er gjort en rekke forandringer i forhold til den originale
modellen, blant annet med på frontspoileren, luftinntaket på panseret, grillen,
sidekjørt, sidevinger, felger, diffuser, bakspoilerleppe, takspoilermodifikasjon
og til slutt et nytt nedre bakparti hvor eksosstussene er bygd inn.

Lumma driver i tillegg og utvikler nye komponenter rundt
ytelsen og karosserimodifiseringer, slik at den skal knalle enda raskere rundt
en bane.

Så om ikke en original DBX er nok, så er det bare å ta kontakt
med tyskerne så fikser de en enda mer markant Aston-SUV.

Slik som disse:

PS! Aston Martin har selv laget en eksklusiv utgave av DBX, og kom tilbake hit i morgen så kan du lese mer om den og ikke minst se bilder. Og det er det absolutt verd å få med seg!

Les også:

Bildeserie

Les mer om:

Nyheter