En enda råere Veloster N

Det er ikke mange ukene siden Hyundai viste fram en noeabsurd terrengverjon av sportsbilen Veloster, og nå slår de til med en ekstrasportslig utgave også.


Ingen ved sine fulle fem ville ha tenkt på Veloster som en slags SUV-modell spesiallaget for villmarken, men det har altså Hyundai gjort.

Men de er ikke ferdig med å leke seg med sportsbilen.

For nå har Hyundai gått den motsatte veien, og laget en enda
mer sportslig versjon av Veloster N.

Da Hyundai satte sammen Veloster N tok de utgangspunkt i WRC
og baneløp, og laget en utgave som skulle trives like godt på baner rundt om i
verden som en tur til butikken.

Den har en 2-liters motor med 275 hestekrefter, og klarer
0-100 km/t på 6,1 sekunder og har en toppfart på 250 km/t.

Den er altså ikke i nærheten av det råeste som finnes, men her
er det altså kjøregleden som er i sentrum.

Men rå å se på er iallfall en ny utgave produsenten nå viser
fram.

Det nærmer seg nå bilutstilling kalt SEMA i Las Vegas, og
Hyundai viser fram en versjon kalt Veloster N Performance Concept.

Og slik burde kanskje alle Veloster N-bilene sett ut:

Denne har blitt ny både på utsiden og innsiden, og det man enklest
legger merke til foruten fargene er en stor bakvinge og et nytt panser.

De har også fokusert på bremseegenskaper for denne, så både
oppheng og bremsene har blitt nye, og de har gjort den hakket stivere.

De har også skodd den med noen digre hjul på 19 tommer, og Pirelli-dekkene
følger opp med den voksne profilen 235/35.

Eksosstussene er også nye, samt at de har satt på nye splittere,
spoilere, sideskjørt og sidespeil.

Også på innsiden har de pimpet den opp ganske så betraktelig, hvor det går i Alcantara, oransje effekter som følger fra utsiden, en rød startknapp, en girvelger i aluminium og et nytt ratt.

Denne skal altså vises fram under SEMA, og den forblir nok dessverre
også kun en utstillingsversjon.

Men Hyundai viser om ikke annet at det er mulig å gjøre
Veloster N enda råere enn den som kommer i original drakt, og som er en litt annen versjon enn terrengvarianten de viste oss for et par uker siden.

Les også:

Les mer om:

Nyheter