Suzuki Vitara er en velkjent bil i Norge, det er solgt rundt 25.000 slike her, og den kom da også så langt tilbake som i 1988. Og her snakker vi altså om en kompakt SUV med firehjulsdrift og ganske rimelig startpriser, så denne haker av flere viktige bokser.
Nå skal den også ta den elektriske overgangen, og mer eksakt er det på vei en utgave som heter e Vitara Allgrip 4x4. Så ja, det bør være lite tvil om at denne trekker på alle fire hjulene.
Allgrip-e inkluderer to uavhengige eAksler som skal gi rask respons og ekstra grep på krevende underlag. e Vitara kommer også med tre kjøremoduser, Eco, Normal og Sport, og det er også mulig å velge 4x4 i Auto modus eller Trail modus.
– Suzuki har alltid vært ledende når det gjelder firehjulstrekk, og den elektriske e Vitara gjør ingen kompromisser, melder Havre.
– Elbilen er designet for å håndtere alt det norske klimaet har å by på. Med avansert teknologi, solide kjøreegenskaper og smarte funksjoner gir den trygghet og komfort, uansett terreng.
- 19 tommer mørke aluminiumsfelger
- 10-veis elektrisk justerbart førersete,
- Ambient stemningsbelysning
- Adaptive fjern- og hovedlys
- Ikonisk 3-punkts LED matrix
- Trådløs mobillading
- Stemmestyring
- Infinity by Harman lydsystem med subwoofer
- Oppvarmet ratt og frontrute
- 10,25-tommers skjerm og 10,1-tommers senterskjerm
- Apple CarPlay og Android Auto
- 360 graders kamera
- Glasstak
Bilens drivsystem generer maks 135 kW/184 hk og 307 Nm dreiemoment, og baner også vei for en oppgradert Suzuki Connect-app hvor det blant annet er mulig å fjernstyre varme i ratt, seter og frontrute.
Les også:
- Jepp, en splitter ny Ur-Quattro
- Euro NCAP tvinger knappene tilbake
- Porsche laget en gatebil av en racebil