Isuzu D-Max EV nærmer seg så mye at prisen er klar. (Fotos: Isuzu)

Dette koster helelektriske Isuzu D-Max EV

Nå nærmer Isuzu seg en stor milepæl, for D-Max EV er nå så nær at den norske prisen er klar.


Isuzu D-Max var på plass i 2002 og kom i dagens 3. generasjon i 2019, men aldri før har den blitt så fornyet som nå.

For Isuzu har på gang en utgave som heter D-Max EV, og de aller fleste vet at de to siste bokstavene viser at dette er en elbil.

-->
Her er viktige egenskaper på plass, som høy bakkeklaring og firhjulsdrift med nyutviklede e-aksler både foran og bak, så i tillegg til at denne bør komme seg fram selv i krevende terreng reduseres både støy og vibrasjoner.

Og selv lille Norge har spilt en aktiv rolle i utviklingen av den elektriske pickupen som debuterte under Bangkok International Motor Show i fjor.

Ifølge Steinar Dokken hos Isuzu Norge har bilen blitt testet på norske veier i flere faser.

– Representanter fra fabrikken har gjentatte ganger besøkt Norge for å studere det elektriske markedet både her og i Europa, forteller den norske salgssjefen.

‒ I tillegg har omfattende tester blitt gjennomført på norske veier under ulike forhold, både sommer og vinter. Dette har sikret at D-Max EV oppfyller Isuzus høye standarder for kvalitet, ytelse og pålitelighet, selv under krevende kjøreforhold.

Og på samme tid som de norske prisene blir offentliggjort er Isuzu på plass her i nord.

– Akkurat nå er det faktisk et team fra Isuzu-fabrikken som tester bilen under tøffe norske vinterforhold, sier Dokken.

Den elektriske utgaven av D-Max har samme praktiske egenskaper som dieselvarianten som fortsatt blir tilgjengelig, og byr på 3,5 tonn hengervekt og 1 tonn nyttelast.

Prisen er altså klar, og Isuzu Norge sier at en fullspekket pickup med fem seter starter på 749.900 kroner inkludert moms, og legger til at bilen er klar til bestilling hos Isuzus 73 forhandlere over hele Norge.

‒ Helelektriske Isuzu D-Max EV med 5 seter lanseres til en pris som gjør den vesentlig rimeligere enn de fleste 2-seters dieselpickuper på det norske markedet, sier Dokken.

‒ Denne modellen er designet for å møte kundenes behov og vil supplere vårt eksisterende modellutvalg, samtidig som den imøtekommer markedets økende etterspørsel etter elektrisk pickup.

Isuzu D-Max EV blir tilgjengelig i to karosserivarianter ‒ Double Cab og Extended Cab ‒ og det er mulig å velge mellom 5-seter eller 2-seters varebil.

– Vi er svært fornøyde med en så konkurransedykig pris, som gjør elektriske D-Max til et attraktivt alternativ for både profesjonelle brukere og fritidsentusiaster som ønsker en robust og elektrisk arbeidsbil. Isuzu D-Max EV leverer på alle punkter – uten utslipp, men med full styrke. Ved å bestille nå, sikrer kundene seg levering fra de første produksjonene, sier Dokken.

‒ Dette er den første helelektriske 1-tonns pickupen på markedet med 4x4 ‒ og ekstra gøy er det at vi lanserer lenge før Toyota Hilux, Ford Ranger og Volkswagen Amarok, og legger til at de første bilene ankommer allerede i løpet av sommeren.

Den endelige rekkevidden er fortsatt ikke klar, men grundige norske tester under normal kjøring viser ifølge importøren at bilen oppnår godt over 300 kilometer.

Les også:

Hva tenker du