Det er eTNGA-plattformen som har spyttet ut nye bZ4X og C-HR+, og de har likhetstrekk. Men dette er ikke noen tvillinger, og blant annet sier Toyota at den minste, C-HR+ er en crossover med lavere linjer og et mer sportslig uttrykk.
Rent fysisk er det også forskjeller, dog ikke enorme.
Den minste har også høyest toppfart, 20 km/t mer enn bZ4X, mens tallene du skal få se viser at de to sprinter opp til 100 km/t omtrent like rask.
Løsningene på innsiden varierer også litt, og bZ4X har blant annet X-Mode AWD som jo er kjekt under norske vinterforhold, ventilerte seter foran, elektrisk justerbart passasjersete og strålevarme.
Toyota sier at C-HR+ har egenskaper som gjør den godt egnet til en pendler og helgebil og til familier med moderate plassbehov, mens bZ4X er enda bedre egnet til lengre turer og familieferier.
Lillesøster Toyota C-HR+ er også den med minst startpris, den starter på 406.900 kroner i utstyrsgrad Active med forhjulsdrift. Toyota Norge sier at den antatte bestselgeren Active med AWD har en veiledende utsalgspris på439.900 kroner.
bZ4X starter på sin side på 466.600 kroner for utgaven med 73,1 kWh-batteriet, og her sier Toyota Norge at bestselgeren Active Tech AWD har en veillendende pris på 494.800 kroner.
Frakt og leveringsomkostninger, samt eventuelle avgiftsendringer kommer i tillegg.
Som sagt er den oppgraderte Toyota bZ4X allerede på plass, og de første leveringene skal skje før jul. De første Toyota C-HR+ skal etter planen dukke opp her i Norge til våren.
Les også: