Om du er på jakt etter en stilig og klassisk RR-utgave er ikke Corniche det dummeste du kan gå for. Ikke bare er dette gammel luksus fra øverste hylle, det er også en hardtop coupé.
Originalt var dette flaket utstyrt med en diger V8-motor som helt sikkert slukte bensin, og såpass måtte det muligens være. Bilen er 5,17 meter lang og veier nærmere 2,2 tonn, så her bør det være god plass til å strekke på beina og det må selvsagt mye krefter til for å flytte kolossen.
Både utsiden og innsiden får seg et løft, og ikke minst det under skallet. Faktisk har Halcyon hentet folk både fra Formel 1 og merker som McLaren, Rivian og McMurtry, så resultatet av ombyggingen bør bli bra. Og iallfall moderne.
For her åpnes det for en 800-volts elektrisk plattform, utviklet i samarbeid med Evice Technologies. Dette har flere fordeler, som rask lading og enda mer rekkevidde, og baner også vei for å ta i bruk nye løsninger som blir utviklet i tiden framover.
Men det er også en pakke med tre batterier som totalt er på 94 kWh, og da spretter rekkevidden til 250 miles – over 400 kilometer. Halcyon sier også at drivløsningen også byr på avanserte aktive termiske styringssystemer, så dermed bør det gå greit å bruke en slik også i vinterkalde Norge.
Faktisk er denne 78-modellen så moderne at infotainmentet også åpner for trådløs Apple CarPlay, selvsagt koblet til et skreddersydd lydsystem.
Les også:
- Nå blir det enda dyrere å bruke mobil bak rattet
- Elbil-økning i Storbritannia, og det er en grunn til det
- Luksus og 7 seter i Xpeng X9