Fra 2003 til 2013 produserte Lamborghini ganske så eksakt
14.022 eksemplarer av ikonet Gallardo, et ganske solid antall biler når det
kommer til slike superbiler. Men at verden går fremover viser den nye supersportsbilen
med en V10 under panseret, den elleville Huracán.
modellen, og det bare på den halve tiden. Den italienske produsenten viste fram etterfølgeren til Gallardo,
en coupéversjon av Huracán, i 2014, og denne ble etterfulgt av en
Spyder-versjon. Deretter kom Lambo med en bakhjulstrukket versjon kalt Performante
i 2017, og Performante Spyder i 2018. Også i år har de giret om, og introdusert Huracán EVO som
både coupé og Spyder med en oppgardert V10 under panseret. Dette har ført til at de nå har rundet Gallardo i antall
biler, og det altså bare på den halve tiden. Bilen som sørget for det var en Huracán
EVO coupé i gråfargen Grigio Titans, som skal til det koreanske markedet. Lamborghini opplever for øvrig gode tider akkurat nå, og i
løpet av årets ni første måneder har de solgt hele 4.553 biler. Dette er nesten
en dobling av salget sammenlignet med samme periode i fjor, og Huracán sto for
1.211 av disse.
til fordel for EVO-versjonene, som Lamborghini startet å levere ut i sommer. Aventador hvor SVJ-versjonen er toppmodellen sto for salget
av 649 biler, og dermed gjenstår det kun en modell ‒ SUV-modellen Urus. Det betyr at det ble solgt hele 2.693 Urus fra januar til
september, noe som må betegnes som ganske så bra. Da er det vel greit med et gruppebilde for å feire det hele også? Les også:
- Nye Mirai ser fantastisk ut
- Snart blir amerikanske skilt godkjent
- Gir klassikere et nytt elektrisk liv