Stadig flere følger med på Formel 1, og de fleste kan navnene på de beste lagene. Etter 13 av 24 runder topper McLaren, og deretter følger Ferrari, Mercedes og Red Bull – alle velkjente navn.
Disse fire skiller seg ut i toppen, mens de seks andre lagene ofte må kjempe med nebb og klør for de få poengene som er igjen.
Audi sparer ikke på kruttet, og skal utvikle sin egen kraftenhet hjemme i Tyskland, mens selve bilen skal utvikles i Sveits. I tillegg er de på plass i Storbritannia, og mer bestemt i UK Technology Center i Bicester
Så når vi runder inn i 2026 er altså Audi på plass i den ypperste motorsporten, og forventingene er allerde skyhøye. Førere blir rutinerte Nico Hülkenberg og ferske Gabriel Bortoleto, og vi kan jo høre hva sistnevnte har å si:
– Dette er et av de mest spennende prosjektene innen motorsport, om ikke i all sport. Å bli med i et team som kombinerer den rike motorsporthistorien til Sauber og Audi er en sann ære. Utover å bare være medlem, har jeg som mål å vokse med dette ambisiøse prosjektet og nå toppen av motorsport.
Han sikter altså høyt, men skal man nå toppen i F1 koster det kroner. Her snakker vi ikke om millioner, men faktisk milliarder. Nå har Audi også dekt seg litt mer på dette området, for de har hanket inn Revolut som driver med bankløsninger som tittelsponsor.
- Først til 13 millioner «NEV»-biler
- For første gang er Skoda tredje størst i Europa
- Chevrolet Corvette E-Ray nærmer seg Europa