KGM vet hva kundene vil ha. Dette koreanske merket har nemlig holdt det gående siden siden 1954, og er det tredje største merket i Sør-Korea etter konsernkameratene Hyundai og Kia.
KGM kan også firehjulsdrift. Dette har de holdt på med siden 1980-tallet, og nå kombinere de dette i en litt mer spesiell miks. Musso EV 4x4 kan med sin høye bakkeklaring og fem sitteplasser karakteriseres som en SUV, men så er det også et lasteplan bakerst som gjør den til en pickup.
Musso-modellen lokker altså med flere ting som nordmenn setter pris på, og den norske importøren understreker også at den er bygd fra grunnen av som en helelektrisk modell med firehjulstrekk – med en designtilnærming som brukes for SUV-modeller.
– Kort sagt ser den mer ut som en familie-SUV med lasteplan enn en tradisjonell arbeidshest, men med samme krefter, forklarer Dokken.
– Modellen skiller seg ut ved at den kombinere brukervennlighet, komfort og praktiske egenskaper på en måte som er perfekt for familie og fritid.
Dette er en ganske stor bil, 5,16 meter lang 1,92 meter bred og 1,74 meter høy, og det er selvsagt viktige at en bil med lasteplan også kan trekke henger. Det kan Musso, og her er hengervekten 1.800 kilo, og her er det altså to motorer og firehjulsdrift.
Til slutt kan merket opplyse at det er smarte oppbevaringsløsninger på lasteplanet, ulike plancover, hardtop og andre enkle løsninger.
Her er noe av utstyret:
- Panorama display
- Paddle shift
- LED-lys lasteplan
- Around view monitoreringssystem
- Varmepumpe
- Intelligent adaptiv cruisekontroll
- Trådløs mobillading
- Ventilasjon og varme i forseter
- Varme i bakseter
- Skyve- og nedleggbare bakseter
- Android Auto og Apple CarPlay
- Oppvarmet ratt
- V2L (Vehicle-to-Load)
Les også:
- Dette er en elektrisk stasjonsvogn fra Skoda
- Jepp, en elbil ladet med 1.000 kW
- Viser Hyundai Concept Three