Everrati har skjøvet nye chips i potten, for de sitter på nok en mulig vinnerhånd. Nemlig verdens første helelektriske og toppløse Porsche 911 med såkalt «Wide Body».
Den mest imponerende tuneren i dag? Det er selvsagt umulig å svare på, men en av våre soleklare favoritter er uten tvil britiske Everrati. Så hvorfor?
Vel, de tar for seg gamle ikoner og gir disse elektrisk drift, og det har de faktisk allerede gjort med den fantastiske Mercedes W113. Ja, modellen som skulle ta opp kampen med biler som Jaguar E-Type og Aston Martin DB5 på 1960-tallet.
-->
Les mer om dette fabelaktige prosjektet og resultatet i en av lenkene helt nederst.
I tillegg kan Everrati by på den klassiske Land Rover i elektrisk drakt, og ikke minst legenden Porsche 911 fra 964-serien. Resultatet er ikke overraskende enn voldsom etterspørsel fra hele kloden, og ventelistene er nå på ett år for den elektrisk 911-klassikeren.
Porsche 911 er åpenbart den store favoritten til selskapet, for de tilbyr allerede slike både som Coupé, Targa, Cabriolet og Signature (Wide Body), og ikke minst en offisielt lisensiert Gulf Signature Editions.
Og trykket blir nok ikke mindre på den stadig voksende bedriften av den nye bilen de har på gang ‒ nok en elektrisk 911 fra 964-serien.
Men denne gang handler det om en elektrisk Wide Body Cabriolet ‒ den aller første slike i verden. Bilen er som vanlig satt sammen i Oxfordshire, og kombinerer full restaurering med ny teknologi ‒ og altså et elektrisk drivverk.
Everrati har som vanlig også trimmet vekten på bilen, og satt på nye dempersystem som faktisk kan heves og senkes ‒ alt etter humøret til den som sitter i førersetet.
Engelskmennene understreker at ting som vektfordeling, chassisrespons og sikkerhet og ytelsen faktisk overgår den til donorbilen, og at alle endringene er gjort slik at om noen skulle ønske så er det mulig å gå tilbake til original standard. Men hvem i all verden vil det?
Når det gjelder ytelsene tilbyr Everrati to løsninger, en som gir bilen 440 bhk og en som yter 500 bhk som også har 500 Nm dreiemoment. Dette skal gjøre sitt til at bilen akselererer enda raskere opp til 60 mph (96,5 km/t), og ifølge Everrati skal dette gå unna på under 4 sekunder.
Batteripakken er derimot standard, og den elektriske kabrioleten er utstyrt med et batteri på 62 kWh. Det skal gi en rekkevidde på 322 kilometer.
Resultatet av alle oppdateringene er dette:
‒ Vi er glade for å utvide tilbudet vårt med en verdensnyhet i form av vår Porsche 911 Wide Body Cabriolet. Everrati er stolt av å forbedre den originale «følelsen» og karakteren til ikoniske biler, og den rene kjøreopplevelsen med åpen topp til 964 Cabriolet, nå kombinert med toppmoderne elkraft, betyr at kundene våre kan nyte kabrioletens spenning i virkelig bærekraftig 2021-tallsstil, sier grunnlegger og administrerende direktør, Justin Lunny.
‒ For øyeblikket er alternativene som er åpne for kjøpere i markedet for elektriske kabrioleter ekstremt knappe, og vi er stolte over å ha skapt en banebrytende konvertibel elbil utover det vanlige produsenter leverer.
Everrati sier at bilen allerede kan bestilles, så drømmer du om en slik elektrisk og toppløs klassiker er det bare å ta kontakt.
Her er bilder av den flotte 911-utgaven:
Les også: