Over i USA kalles pickuper for trucker, og Stellantis-gruppen har faktisk et merke som er spesialister på nettopp slike biler ‒ Ram Trucks.
Dette merket sprang ut av Dodge i 2010, og er nå et frittstående merke som lager noen av de aller mest populære bilene, spesielt i USA. Pickupen var faktisk den 3. mest solgte der i fjor, bare slått av to andre pickuper ‒ Chevrolet Silverado og Fords F-serie.- STLA Small
 - STLA Medium
 - STLA Large
 - STLA Frame
 
STLA Frame er en skikkelig multiplattform, for Stellantis sier at de skal lage en rekke biltyper på denne ‒ som pickuper og store SUV, og dette er en såkalt karosseri-på-ramme-plattform som støtter forbrenning, hybrid, hydrogen, batterielektrisk og til og med rekkeviddeforlengende elektrisk kjøretøy forkortet REEV via en generator, en forbrenningsmotor og et elektrisk drivverk.
														
																																									Videre skal den skalerbare Frame-plattformen by på hele 1.100 kilometer rekkevidde for nettopp REEV-bilene, og i tillegg til 800 kilometer rekkevidde for elbilene åpner denne også for 1.224 kilo nyttelast og hele 6.350 kilo slepekapasitet. 
														
																																									Plattformen åpner selvsagt for firehjulsdrift og uavhengig fjæring ‒ og på elbilsiden er den også fleksibel med å tilby på 400- og 800 volts arkitekturer. Det er viktig for hurtigladingen, som får effekt helt opp i 350 kW og dermed 160 nye kilometer på kun 10 minutter. 
														
													
																											
														
																																									Stellantis forklarer at STLA Frame er bygget med avansert, høyfast stål, noe som både skal gi god holdbarhet, stivere biler og ikke minst holde vekten nede. 
														
													
																											- Total lengdeområde: 5,49 til 5,94 meter
 - Samlet breddeområde: 2,06 til 2,12 meter
 - Akselavstandsområde: 3,14 til 3,69 meter
 - Bakkeklaringsområde: 16,8 til 26,2 meter
 
														
																																									Stellantis har for øvrig investert mer enn 50 milliarder euro i elektrifisering frem til 2030, og målet er en helelektrisk portefølje her i Europa og 50 prosent elbilsalg i USA innen 2030.
														
																																									Merkene som konsernet huser inkluderer Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot og altså Ram.
														
																																									Og det ser jo riktig så hyggelig ut på innsiden av en av bilene som skal bane vei for STLA Frame-biler, en RAM 1500 REV:
														
																																									
														
																																									Les også:
- Tesla med 500 kW hurtiglader
 - Så mange kjører i blinde ‒ og risikerer lappen
 - Porsche og Aksel med frikjøringsski