For drøyt ett år sden kunne Smart vise fram sin tredje elbil, ikke overraskende en SUV, men ettersom denne klatrer opp til nummer 5 på nummerskalaen, er den langt større enn #1 og #3.
Den går faktisk rett inn i det hete C-segmentet med en lengde på 4,71 meter, og en akselavstand på 2,90 meter bør bane vei for en ganske så stor innside. Smart #5 lader også raskt, 400 kW lynlading, mens rekkevidde lyder på 540 kilometer.
Det gjør sitt til at den norske importøren nå trapper opp satsingen, og den opprinnelige treårsplanen er akselerert. Nå skal antall salgssteder mer enn dobles.
Dermed bør de være bedre skodd for Smart #5, en litt mer premium bil med blant annet avansert støyisolering, et Sennheiser-lydanlegg med 20 høyttalere, en stor touch‑skjerm og AR-head‑up‑display og ifølge Smart bruk av høykvalitets materier.
– Tilbakemeldingen fra kundene er at de opplever en premiumkomfort de ikke forventet i denne klassen. Det er rett og slett en bil man har lyst til å tilbringe tid i, sier Myrhaug.
- Bertel O. Steen Asker & Bærum
- Bertel O. Steen Hamar
- Bertel O. Steen Kristiansand
- Bertel O. Steen Tønsberg
- Bertel O. Steen Ålesund
- Nils Wathne Auto, Haugesund
- Teknisk Bureau Tromsø
Smart #3:
Smart #5:
Les også:
- Exlantix ES: Prisgunstig lekkerbisken
- BMW iX xDrive60 – svært effektiv, og moro!
- Dette var første «moderne» kjøretøy