Deilig er det med en liten tur sydover når værgudene byr på
strålende sol og 17 grader, selv om det kun ble en kort visitt for denne gang. Nye e-up har som sagt fått noen oppgraderinger, og denne
gang skal den appellere mer til den yngre garde med sine ungdommelige trekk.
For dere som liker å se på film, så kan dere se den her.
helhet, og hvordan den ser ut hvis dere tar en titt på youtube-klippet.

for mye, men det er ikke helt sant. Frontfangeren har fått en liten facelift,
og jeg synes den ser tøffere ut nå enn forrige modell. E-up har fått en økt rekkevidde på 258 kilometer, og en
nesten doblet batterikapasitet fra 18,7 kWh til hele 36,8 kWh. Med CCS (Combined Charging System) kan bilen lades opp fra
utladet tilstand til hele 80 prosent kapasitet på under 1 time. Uten CCS tar
det i overkant av 4 timer å få 80 prosent kapasitet. I fargen Honey Yellow Metallic Sort, ser den også veldig
stilig og urban ut, noe jeg liker svært godt.


så her er det bare å velge din favoritt. E-up kommer også i 2 utgaver, der den ene har noe mer
ekstrautstyr enn den andre. Disse kalles Range entry og Range high, der
kunderpris er på 191.300 og 211.700. kroner.

bli ladet med CCS kobling.

derfor får man ikke topp kvalitet eller komfort, men jeg mener VW har fått til
mye bra med e-up, og spesielt overrasket er jeg over hvor godt den håndterer
underlaget. Hull i veien og nesten firkantede fartsdempere var ikke noe
problem for oss som satt inni. Den gled relativt godt over det som var. Den er
også morsom å kjøre gjennom trange smug og gater, og har en ganske så god
akselerasjon opp til 60 km/t. Det elektriske forbruket er antatt å ligge på 14,6 kWh per
100 km, men dette kan variere noe ut fra kjørestil og modus.

du ned setene, rommer det 923 liter, og det er bra i en liten bil. Genialt med kroker på siden i bagasjerommet, da man kan
feste handleposer på disse slik at ikke innholdet skal ramle ut. Jeg hadde med
meg som dere kan se en 50 liter HH-bag, og den gikk fint nedi ved siden av en
litt større veske. Her er det bare å stable godt i høyden, så skal du se at du
får med deg en del.

det kun vanlige stoffseter. Interiøret er enkelt og praktisk utformet, slik at
man kan få med seg et par drikkeflasker og annet smått. Kjekt med en koppholder i midtkonsollen og. Baksetene er
ikke så ille å sitte i synes jeg, men jeg kjenner at det blir litt trangt og
fort veldig intimt skal man sitte flere baki.


så enkel. Minner om at denne telefonen ikke følger med bilen, da dette var vår
GPS på veien. Ellers får du med dockingstasjonen, så her er det bare å
koble på telefonen. Ellers liker jeg utformingen av dashbordet. Her har du det
du trenger, og du får til og med ryggekamera, som synes på den lille skjermen i
midten, veldig søtt. Når det gjelder klimaanlegget så ulte dette noe da vi kjørte
på motorvei og det var nok fordi alle lemmer stod åpne, og vinden kunne fare
fritt tvers gjennom. Dette vil du ikke legge merke til hvis det spilles musikk
eller du hører på radio. Rattet synes jeg var godt å holde i, men etter min smak ble
det litt for stort for en såpass liten bil. Hadde det vært et par centimeter mindre,
hadde det vært helt perfekt. Instrumentpanelet er ikke digitalt, men tradisjonelt noe jeg
synes egentlig er helt greit.

seg som jeg likte godt. De er og gode å sitte i, og det er snaut med
innstillinger men man har de spakene man trenger for å få flyttet det frem og
tilbake, opp og ned.

dørene, ålreit armlene og ellers ingen problemer med å stige inn og ut fra
denne cockpiten.

rekkevidde på rundt 180-190 km. Grunnen til at jeg brukte såpass mye var at jeg
ikke hadde på noen motstand når jeg kjørte, så batteriene fikk ikke ladet seg
optimalt under nedbremsing. Kjører man i ECO + kan man spare masse kapasitet, og sikkert
ha mer rekkevidde igjen enn det jeg hadde. Kjøringen bestod av
landeveiskjøring, bykjøring og motorveikjøring, og jeg hadde flere pådrag og
kjørte ikke mest økonomisk. Jeg er fortsatt litt overrasket over at jeg ikke brukte mer
av batteriet.

ganger til å strekke på smilebåndet. Den oppfører seg behagelig, og er som sagt
morsom å kjøre på svingete og trange bygater. Nye e-up har også fått litt mer lyd, så nå summer den litt
mer i lave hastigheter opp til 40-60 km/t, og så avtar denne i større
hastigheter, noe jeg synes er litt kult.
