Peugeot Norge presser prisene på de minste elbilene, som nå har en startpris på rett under 320.000 kroner. (Fotos: Peugeot)

Prisfall på Peugeots minste elbiler

Nå kommer utstyrsnivået Allure til Peugeots E-208, E-2008 og E-308, noe som betyr lavere innstegspriser.


De franske merkene i Stellantis-gruppen har blitt prispressere, og mer spesifikt står tre elbiler for dette.

Da Citroën ë-C3 ble introdusert på det norske markedet var startprisen satt til under 210.000 kroner, mens de to nye Peugeot E-3008 og E-5008 senker sin startpris grunnet utstyrsnivået Allure.

-->
Nå smitter det over på tre nåværende modeller, Peugeot E-208, E-2008 og E-308. For nå kommer også Allure-varianten til denne trioen, og her blir prisfallet på opp mot 30.000 kroner sammenlignet med dagens GT.

Dette går selvsagt ikke utover rekkevidde og effekt, for her er det fortsatt drøyt 400 kilometer og 156 hestekrefter som gjelder.

‒ Ved å ta tilbake Allure kan vi nå tilby Peugeot kjøreglede og design til enda flere, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot hos Bertel O. Steen.

‒ Rekkevidde og effekt er det samme som før og dermed vil Allure-modellene tilby svært mye, men til en mye bedre pris. Vi ser frem til å introdusere disse i det norske markedet.

Nå betyr ikke grepet at Peugeot Norge fjerner det meste av utstyret på disse tre, for Allure byr på en god dose utstyr de og.

Her forklarer Peugeot Norge hva de tre utgavene kan by på.

Peugeot E-208 Allure

Den elektriske versjonen av den klassiske 208-modellen har gjennom Allure følgende utstyr og startpris:

  • 16-tommers aluminiumsfelger
  • Ekstra fargede sidevinduer og bakrute
  • Komfortseter i delskinn TEP/stoff med høydejusterbart førersete
  • Peugeot i-Cockpit med 2D digitale instrumenter
  • Peugeot i-Connect DAB+ radio med 10-tommers berøringsskjerm, trådløs CarPlay og Android Auto
  • 4G modul med OTA oppdatering av bilens software
  • Connect One med nødoppringing og veihjelp
  • Connect Plus med E-fjernkontroll (appstyring av varme/kjøling/lading)
  • Parkeringssensorer foran og bak
  • Automatisk nødbrems, filholderassistent, tretthetsvarsling og skiltgjenkjenning
  • Keyless start
  • Automatisk lyskontroll og regnsensor
Pris på E-208 Allure er 318.900 kroner (25.000 under GT)

Peugeot E-2008

Den kompakte SUV-modellen E-2008 byr på følgende i Allure-utgaven:

  • 17-tommers aluminiumsfelger
  • Ekstra fargede sidevinduer og bakrute
  • Takrails i sort blank
  • Komfortseter i delskinn TEP/stoff med høydejusterbart førersete
  • Peugeot i-Cockpit med 2D digitale instrumenter
  • Peugeot i-Connect DAB+ radio med 10-tommers berøringsskjerm, trådløs CarPlay og Android Auto
  • 4G modul med OTA oppdatering av bilens software
  • Connect One med nødoppringing og veihjelp
  • Connect Plus med E-fjernkontroll (appstyring av varme/kjøling/lading)
  • Parkeringssensorer foran og bak
  • Automatisk nødbrems, filholderassistent, tretthetsvarsling og skiltgjenkjenning
  • Keyless start
  • Automatisk lyskontroll og regnsensor
Pris på E-2008 Allure er 328.900 kroner (25.000 under GT)

Peugeot E-308 og E-308 SW

Den elektriske versjonen av 308 er tilgjengelig både som kombi og stasjonsvogn, og i lengde befinner den seg mellom 208 og 4,3 meter lange 3008. Her er utstyret og startprisen for Allure:

  • 18-tommers aluminiumsfelger
  • Ekstra fargede sidevinduer og bakrute
  • Komfortseter i delskinn TEP/stoff med høydejusterbare forseter
  • Oppvarmet sportsratt trukket i skinn
  • Peugeot i-Cockpit med 2D digitale instrumenter
  • Peugeot i-Connect DAB+ radio med 10-tommers berøringsskjerm, trådløs CarPlay og Android Auto
  • 4G modul med OTA oppdatering av bilens software
  • Connect One med nødoppringing og veihjelp
  • Connect Plus med E-fjernkontroll (appstyring av varme/kjøling/lading)
  • Parkeringssensorer bak med 180 graders-ryggekamera
  • Automatisk nødbrems, filholderassistent, tretthetsvarsling og skiltgjenkjenning
  • Keyless start
  • Automatisk lyskontroll og regnsensor
Prisen på E-308 er 398.900 og E-308 SW er 408.900 kroner.

Alle de tre nye variantene av Peugeots minste elbiler er allerede tilgjengelige i Norge, opplyser importør Stellantis Norge.

Les også:

Debatt