Polestar 3 var på plass i fjor, men likevel har den rukket å få hele ni programvareoppdateringer. Nå var sju av disse mer generelle, men det har også dukket opp en som brøytet vei for støtte til digital nøkkel med Apple-enheter. Nå kommer også støtte til Android.
For den 9. i rekken for Polestar 3 er den klar mest omfattende, og du skal selvsagt få se hele listen om du henger med nedover.
														
																																									‒ Vi i Polestar er opptatt av å tilby en premium brukeropplevelse, og dette inkluderer vår personlige relasjon til kundene våre. De ønsket støtte for bilnøkler i Apple Wallet ‒ og vi leverte, sier Polestars CEO, Michael Lohscheller.
														
																																									‒ Å kunne låse opp, starte bilen og enkelt dele tilgang med andre via iPhone eller Apple Watch gir en uvurderlig praktisk fordel.
														
																																									Den nye oppdateringen introduserer blant annet automatisk låsing uten å måtte plukke fram mobilen, og nøkkelen kan også deles mellom Android og iOS.
														
																																									‒ Med våre OTA-oppdateringer kan vi fortsette å forbedre bilene over tid, og med de nyeste oppdateringene til Polestar 3 og Polestar 4 gjør vi nettopp det, sier Lohscheller.
														
													
																											- Låsing når man forlater bilen introdusert
 - Trådløs Apple CarPlay introdusert
 - Digital nøkkel for Android-enheter introdusert (sjekk kompatibilitet for enheten din på telefonprodusentens nettsted):
 - Nå kan du aktivere din Samsung- eller Google Pixel-enhet som primær digital nøkkel. Dette gjøres med parkoblingskoden i aktiverings-e-posten eller ved å skanne QR-koden i bilens nøkkelmeny i eierprofilen.
 - Du kan dele nøkkelen på tvers av plattformer (fra en Apple-enhet til en Samsung/Google Pixel-enhet og omvendt).
 - Automatisk aktivering av vindusviskere når du velger gir (kjøre fremover eller revers)
 - Bedre atferd i den trådløse telefonladeren (minneinnstilling på/av mellom kjøresykluser introdusert)
 - Mulighet til automatisk avblending av speil (innvendig og utvendig)
 - Forbedringer av lydstabilitet
 - Generelle stabilitetsforbedringer for innvendig belysning (hvit/gull nå for alle biler)
 - Forbedringer av midtdisplayets lysstyrke
 - Skjermrengjøringsmodus introdusert for infotainmentsystemet
 - Generelle stabilitetsforbedringer for infotainmentsystmet
 - Forbedringer av sete- og rattfunksjoner
 - Forbedringer av bilens evne til å detektere at føreren slipper grepet om rattet
 - Forbedret følsomhet i elektrisk bakluke med dempet lukking og fotsensor
 - Stabilitetsforbedringer for Bluetooth-forbindelse
 - Generelle stabilitetsforbedringer
 
- For å kunne ta i bruk Digital Key-funksjoner for Apple-enheter, kreves det en fremtidig aktiverings-e-post (kun for europeiske biler)
 - Forbedret ladeatferd: Bilen vil løse ut ladekabelen i 90 sekunder når bilen låses opp og ladegrensen ikke er nådd (kun lading med vekselstrøm)
 - Introduksjon av forkondisjonering av batteri, som brukes når en likestrømslader er angitt som destinasjon og beregnet ladetilstand (SOC) ved ankomst er over 22 %.
 - Mulighet til å bytte fra Pilot Assist til adaptiv hastighetskontroll ved å dobbeltklikke på rattbetjeningen
 - Forbedret atferd for Lane Keeping Aid, Pilot Assist og adaptiv hastighetskontroll
 - Adaptiv hastighetskontroll nå tilgjengelig med tilhengermodus
 - En-pedalskjøring tilgjengelig i tre nivåer (standard, lav, av) via rattbetjening
 - Innstillinger for en-pedalskjøring lagres nå til de aktuelle førerprofilene
 - Tilrettelegging for fremtidig dashbordkamera-app i bilen (vil kreve microSD-kort)
 - Lydvarsel når Pilot Assist slås av eller adaptiv hastighetskontroll fjernes
 
- Slik ser Kias nye elektriske varebil ut
 - Fortsatt lavt elbilsalg i Sverige og Finland
 - Denne, en elbil, er den sterkeste fra RR noensinne