Polestar 3 var på plass i fjor, men likevel har den rukket å få hele ni programvareoppdateringer. Nå var sju av disse mer generelle, men det har også dukket opp en som brøytet vei for støtte til digital nøkkel med Apple-enheter. Nå kommer også støtte til Android.
For den 9. i rekken for Polestar 3 er den klar mest omfattende, og du skal selvsagt få se hele listen om du henger med nedover.
- Låsing når man forlater bilen introdusert
- Trådløs Apple CarPlay introdusert
- Digital nøkkel for Android-enheter introdusert (sjekk kompatibilitet for enheten din på telefonprodusentens nettsted):
- Nå kan du aktivere din Samsung- eller Google Pixel-enhet som primær digital nøkkel. Dette gjøres med parkoblingskoden i aktiverings-e-posten eller ved å skanne QR-koden i bilens nøkkelmeny i eierprofilen.
- Du kan dele nøkkelen på tvers av plattformer (fra en Apple-enhet til en Samsung/Google Pixel-enhet og omvendt).
- Automatisk aktivering av vindusviskere når du velger gir (kjøre fremover eller revers)
- Bedre atferd i den trådløse telefonladeren (minneinnstilling på/av mellom kjøresykluser introdusert)
- Mulighet til automatisk avblending av speil (innvendig og utvendig)
- Forbedringer av lydstabilitet
- Generelle stabilitetsforbedringer for innvendig belysning (hvit/gull nå for alle biler)
- Forbedringer av midtdisplayets lysstyrke
- Skjermrengjøringsmodus introdusert for infotainmentsystemet
- Generelle stabilitetsforbedringer for infotainmentsystmet
- Forbedringer av sete- og rattfunksjoner
- Forbedringer av bilens evne til å detektere at føreren slipper grepet om rattet
- Forbedret følsomhet i elektrisk bakluke med dempet lukking og fotsensor
- Stabilitetsforbedringer for Bluetooth-forbindelse
- Generelle stabilitetsforbedringer
- For å kunne ta i bruk Digital Key-funksjoner for Apple-enheter, kreves det en fremtidig aktiverings-e-post (kun for europeiske biler)
- Forbedret ladeatferd: Bilen vil løse ut ladekabelen i 90 sekunder når bilen låses opp og ladegrensen ikke er nådd (kun lading med vekselstrøm)
- Introduksjon av forkondisjonering av batteri, som brukes når en likestrømslader er angitt som destinasjon og beregnet ladetilstand (SOC) ved ankomst er over 22 %.
- Mulighet til å bytte fra Pilot Assist til adaptiv hastighetskontroll ved å dobbeltklikke på rattbetjeningen
- Forbedret atferd for Lane Keeping Aid, Pilot Assist og adaptiv hastighetskontroll
- Adaptiv hastighetskontroll nå tilgjengelig med tilhengermodus
- En-pedalskjøring tilgjengelig i tre nivåer (standard, lav, av) via rattbetjening
- Innstillinger for en-pedalskjøring lagres nå til de aktuelle førerprofilene
- Tilrettelegging for fremtidig dashbordkamera-app i bilen (vil kreve microSD-kort)
- Lydvarsel når Pilot Assist slås av eller adaptiv hastighetskontroll fjernes
- Slik ser Kias nye elektriske varebil ut
- Fortsatt lavt elbilsalg i Sverige og Finland
- Denne, en elbil, er den sterkeste fra RR noensinne