24. november er en stor dag for Porsche og Panamera-fans. For da det avdukes en helt ny generasjon av bilen som kom i 1. generasjon i 2009 og 2. generasjon i 2016.
Den generasjonen har altså blitt sju år nå, og svært mye har skjedd på den tiden. Det inkluderer en digital revolusjon hvor gårsdagens analoge dashbord er erstattet med morgendagens digitale. Det betyr skjermer framfor knapper. Her er en viktig del av det hele grupperingen av kontrollelementene som er relevante for kjøring, og disse skal i en optimal verden være nær rattet. Og det er nettopp det de er i nye Panamera, og dette forenkler ikke bare kjøringen på for eksempel bane ‒ men også i hverdagen. Du skal selvsagt få eksempler.
														
																																									For eksempel har vippebryteren for å navigere gjennom alternativene som tilbys av instrumentgruppen, og modusbryteren for å velge kjøreprogrammer, funnet veien direkte til rattet.
														
																																									Girvelgeren er plassert rett ved siden av, noe som igjen baner vei for andre ting i midtkonsollen. Og dit har et klimakontrollpanel som kombinerer berøringsflater og fysiske brytere funnet veien. Ifølge Porsche er dette like intuitiv som den er elegant.
														
																																									Her er en viktig del av det hele grupperingen av kontrollelementene som er relevante for kjøring, og disse skal i en optimal verden være nær rattet. Og det er nettopp det de er i nye Panamera, og dette forenkler ikke bare kjøringen på for eksempel bane ‒ men også i hverdagen. Du skal selvsagt få eksempler.
														
																																									For eksempel har vippebryteren for å navigere gjennom alternativene som tilbys av instrumentgruppen, og modusbryteren for å velge kjøreprogrammer, funnet veien direkte til rattet.
														
																																									Girvelgeren er plassert rett ved siden av, noe som igjen baner vei for andre ting i midtkonsollen. Og dit har et klimakontrollpanel som kombinerer berøringsflater og fysiske brytere funnet veien. Ifølge Porsche er dette like intuitiv som den er elegant.
														
																																									 Nye, finneløse og elektrisk justerbare lufteventiler har også funnet veien til midtkonsollen, mens det er mulig å bytte mellom flere forhåndskonfigurerte og personlig tilpassede klimakontrollmoduser ved å trykke på en knapp, forklarer tyskerne.
														
																																									Nye, finneløse og elektrisk justerbare lufteventiler har også funnet veien til midtkonsollen, mens det er mulig å bytte mellom flere forhåndskonfigurerte og personlig tilpassede klimakontrollmoduser ved å trykke på en knapp, forklarer tyskerne.
														
													
																											 Tyskerne sier at de også har tenkt på farge- og materialvalgene i nye Panamera, og her skal det være mulig å velge mellom en masse varianter i et tofarget design. I tillegg skal matchende dekor og aksentalternativer løfte atmosfæren enda et hakk.
														
																																									En annen «første» for Panamera er at det blir mulig å få denne med et skinnfritt utstyr, og her kombineres materialer som Race-Tex og Pepita-stoff.
														
																																									At selve kjøreopplevelsen i nye Panamera bør bli bra viser de voldsomme testene bilen har vært igjennom. Den har både vært testet i Skandinavia (kulde), Sør-Afrika (varme), USA (høyde) og Asia (luftfuktighet og trafikkorker).
														
																																									Her er to av testbilene fotografert i Barcelona, hvor Porsche gjorde unna de siste testene og finjusterte den kommende generasjonen før den store avdukingen 24. november.
														
																																									Tyskerne sier at de også har tenkt på farge- og materialvalgene i nye Panamera, og her skal det være mulig å velge mellom en masse varianter i et tofarget design. I tillegg skal matchende dekor og aksentalternativer løfte atmosfæren enda et hakk.
														
																																									En annen «første» for Panamera er at det blir mulig å få denne med et skinnfritt utstyr, og her kombineres materialer som Race-Tex og Pepita-stoff.
														
																																									At selve kjøreopplevelsen i nye Panamera bør bli bra viser de voldsomme testene bilen har vært igjennom. Den har både vært testet i Skandinavia (kulde), Sør-Afrika (varme), USA (høyde) og Asia (luftfuktighet og trafikkorker).
														
																																									Her er to av testbilene fotografert i Barcelona, hvor Porsche gjorde unna de siste testene og finjusterte den kommende generasjonen før den store avdukingen 24. november.
														
																																									 Les også:
														
																																									Les også: 
- Avgifter for elbiler har skutt i været
- Endelig klart for den nordfinske el-snøscooteren
- Prisene på elektriske Opel Astra klare
 
																					
																																	 
                             
                             
                            