I USA er det Fords F-serie som gjelder, og verstingene er
blant annet F-150 Raptor. Men kundene i Europa er ikke glemt når det kommer til
pickuper. Her forer de kundene med Ranger-serien, og det finnes en
skikkelig bølle i den familien også ‒ Ranger Raptor. Denne skiller seg blant
annet ut med litt mer krefter enn standardversjonen, og ikke minst har den en
grill som viser at den er litt røffere enn resten av familien.
av varebilen i Active- og Trail-serien. Begge er allerede leveringsklare, og
starter under en halv million. Når det gjelder Trail med en liten Raptor-grill så er denne
ikke overraskende laget for litt røffere forhold, og de med tohjulstrekk får en
ny standard mekanisk differensialbrems som skal hjelpe de framover. Det finnes
også en firehjulsdrevet versjon som enkelt bør takle vanskelige norske vinterforhold
greit. Ford byr også på andre oppgraderinger både på utsiden og
innsiden, slik at bilen skiller seg enda mer ut fra standardversjonen av
Transit. Transit Custom Trail starter på 446.700 kroner, mens Transit
2T Trail har en startpris på 481.000 kroner.
som Focus Active som byr på en litt større bakkeklaring og et røffere ytre. Og
en slik utgave finner vi også i Transit-familien. Active-versjonen er basert på Transit Custom, og i tillegg
til et litt røffere ytre byr også Ford på den samme mekaniske differensialbremsen
som Trail kommer med. Det vil også komme en Transit Connect Active-versjon senere
i år. Active-versjonen har fått en startpris på 485.000 kroner, så
også denne holder seg under en halv million. Selv om vi ikke akkurat tenker på Transit som en røff SUV,
har Ford Norge tro på de to nye utgavene.
tydelighet hvor anvendelig og praktisk vår Transit-famile er, sier salgssjef
for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen. ‒ De kan brukes til alt fra transport i områder med
dårligere veier til turer på fritiden i skog og mark. Vi vet at fremkommelighet
og et sporty utseende er viktig for mange av våre kunder. Dette er biler som
derfor vil passe svært bra for det norske markedet. Her er flere bilder av de to nye versjonene: Les også:
- Ny Maxus-modell til Norge
- Volkswagen legger seg flate etter rasistisk reklamevideo
- Sparer store CO2-utslipp