Pickuper er som kjent en viktig greie over i USA, og den som leder an er Fords F-150. Men det finnes også en langt røffere versjon, nemlig den som er kalt F-150 Raptor. Den første slike kom i 2009 og var mulig å få med en diger V8-motor med over 400 hestekrefter, den neste var på plass i 2017 og den aller siste og nåværende F-150 Raptor kom i fjor også hadde i likhet med forgjengeren en EcoBoost V6-motor. Men. I mellomtid har Ram kommet med en ellevill pickup kalt 1500 TRX. Og de tre bokstavene viser til noe av de frykteligste som har vandret på kloden. Det er nemlig en forkortelse av T-Rex, dinosauren Tyrannosaurus rex. Og 1500 TRX ble da også verdens sterkeste serieprodusert pickup da den kom for et par år siden, for denne var utstyrt med den samme 6.2-liter Hemi V8 som selveste Dodge Durango SRT Hellcat ‒ en villkatt av en SUV med 710 hk og 875 Nm dreiemoment. Ford svarte tidligere i år med en F-150 Raptor R, en ultravill sak med en 5.2-liters V8 som leverer 700 hestekrefter og 868 Nm dreiemoment rett fra selveste Mustang Shelby GT500. Raptor R er inspirert av Baja-løpet, og er dermed ekstra godt preppet for å dundre gjennom terrenget. I så fall passer det ekstra godt med et ekstra sett med hjul. Det fikser ikke Ford selv, men en gjeng fra Texas tar mer enn gjerne den utfordring. Hennessey tuner amerikanske biler, og kom tidligere i år med en pickup som spiser både Raptor R og 1500 TRX til frokost ‒ mammuten Mammoth 1000 6×6. Denne er basert på 1500 TRX, men har både sekshjulsdrift og langt mer krefter ‒ 1.012 hk og 1.314 Nm. Les mer om den i en av lenkene helt nederst.
