Det er ikke så lenge siden Audi kunne by på en oppgradert Q4, en Q4 45 e-tron utstyrt med et bruttobatteri på 82 kWh, og det selges nå i snitt noen hundre slike hver måned her hjemme.
Men prisen blir nok litt stiv for mange, for en slik passerer fort en halv million med grei margin‒ og velger man for eksempel Editon S line bikker prisen også over 650.000 kroner.
Ladingen har en maks effekt på 145 kW, og 10-80 prosent går dermed unna på 25 minutter. 10 minutter ved laderen skal gi 125 nye kilometer for SUVen og 130 kilometer for Sportback.
Men det er flere nyheter.
For alle Q4-utgavene vil Audi Application Store dukke opp i bilens Multi-Media Interface (MMI) allerede i juli, noe som åpner for en masse apper, nyheter, podcaster, sport og spill, video og underholdning.
Av utstyr kan Q4 35 e-tron lokke med ting som Audi MMI navigation plus, Audi Connect navigasjon og infotainment og selvsagt den heldigitale 10,25-tommers Audi virtual cockpit-instrumentklyngen.
Det er også et elektrisk betjent bagasjelokk som reagerer på fotbevegelser tilgjengelig, mens varme i forsetene kommer som standard.
Totalt ble det registrert 1.833 nye Audi Q4 her i Norge det første halvåret, noe som gjør den til den 10. mest populære nybilen her til lands, ifølge Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV).
Les også:
- Mange feriebilister er bekymret
- Mercedes’ elektriske lastebil har rundet Europa
- En helt ny Volkswagen ID-modell, men det er en gedigen hake