Annonse
Hjem Elbiler Nå viser også Polestar fram elektrisk MC

Nå viser også Polestar fram elektrisk MC

Svenskene kan mer enn biler. Cake satser på lette motorsykler, og i likhet med Polestar skal det satses på elektriske drivverk. Nå styrker de to samarbeidet, og Norge er som vanlig først ute.

Da svenske Polestar skulle åpne sin første fysiske butikk i Europa, skjedde det verken i Göteborg hvor eierne Volvo holder til eller i hovedstaden Stockholm.

Nei, de fant selvsagt veien til det europeiske episenteret for elbiler ‒ Norge.

Nærmer bestemt en tverrgate til selveste Karl Johan, hvor visningssenteret ble åpnet i oktober i fjor.

Der finner de elbil-interesserte selvsagt en Polestar 2, den aller første elbilen til det ferske merket. Men også en elektrisk motorsykkel.

Saken fortsetter under Annonsen

Polestar og Cake har allerede samarbeidet en stund, og under dette partnerskapet har de også oppdaget er de nesten er som to søstre. Begge har fokus på skandinavisk design og elektriske drivlinjer, og begge tenker nytt når det kommer til markedsføring og salg.

Og begge samarbeider med en annen svensk tungvekter innen kjøretøymarkedet, nemlig de anerkjente støtdemperprodusentene Öhlins.

Dette fører nå til at Polestar også skal vise fram elektriske Cake-modeller i sine visningssentre, og dette kan bare være starten av et enda dypere samarbeid for de to svenske merkene.

‒ Polestar føler en sterk tilknytning til Cake, og deler både en tro på å omdefinere ytelse og lidenskap for design. Vårt ønske om å skape en elektrifisert og utslippsfri framtid er en klar bro mellom oss, sier administrerende direktør i Polestar, Thomas Ingenlath.

Norge blir altså det første landet hvor vi kan se fruktene av et enda tettere samarbeid mellom de to merkene, og navigerer du deg til Polestar Space i Øvre Slottsgate kan du se en Cake-sykkel på utstilling.

Vi vet hva en Polestar 2 byr på, men hva så med en Kalk OR ‒ tohjulingen som nå finner veien til Oslo.

Denne er faktisk så spesiell at den introduserer et helt nytt segment for lette motorsykler, nemlig LEOs.

Dette står for Light Electric Off Road Motorbikes, og som vi skjønner er denne laget for å kjøre i terrenget med.

Sykkelen med batteripakken veier kun 67 kilo, og Kalk OR har nok saft gjennom batteriet på 2,6 kWh at den kan kjøres i terrenget rundt 3 timer.

Elmotoren er på 14,7 hestekrefter, og den har en toppfart på over 80 km/.

Cake har langt flere modeller enn Kalk OR på lager, også flere gatelovlige lette motorsykler som passer til bykjøring.

Men foreløpig er det altså Kalk OR og Polestar 2 som skal vise den elektriske framtiden fram for nordmenn, og her er flere bilder av de to svenske vennene.

Les også:

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst legg inn din kommentar!
Vennligst skriv navnet ditt her

Bil24 på sosiale medier

2,814FansLik
84FølgereFølg
83FølgereFølg
0AbonnenterAbonnér

Populære saker