Er det en ting Munro iallfall ikke mangler så er det selvtillit. Da det unge skotske merket etablert så sent som i 2019 kunne vise sin aller første bil kalt Mk_1 slo de like godt fast at dette skulle bli verdens mest kapable helelektriske 4×4. Jepp, intet mindre. Drivverket yter 380 hk og 700 Nm, mens batteripakken på 82 kWh og byr under optimale forhold på 306 kilometer. Med blandet kjøring slik WLTP-rekkevidden måles byr Mk_1 på 275 kilometer med rekkevidde. De tilbyr også utgaver som har et batteri på 61 kWh. Ytelsesversjonen av terrengbeistet skal ifølge merket selv klare 0-100 km/t på rundt 5 sekunder, mens toppfarten er satt 129 km/t for alle tre utgavene Munro byr på. Dette er åpenbart en arbeidshest, og slepekapasiteten er også på plass ‒ 3.500 kilo med hengervekt skal ytelsesversjonen takle. Men Munro byr altså på nok en modell som ble vist fram i helgen, og denne heter Mk_1 Pick-Up. Så ja, dette er en pickup-utgave av den første elbilen. ‒ Priset fra 49.995 pund eksklusiv moms og med leveringer som starter senere i år, har vi allerede sikret mer enn 200 bestillinger for MK_1 Pick-Up, hvorav tre har kommet fra FTSE 100-selskaper og 10 fra FTSE 250-selskaper, sier medgründer Russell Peterson. ‒ Med en full to-års ordrebok for både MK_1 Pick-Up og MK_1 Truck, må Munro fremskynde søket etter større lokaler for å møte kundenes etterspørsel. Ok, de har åpenbart truffet godt med den første Mk_1, så hva kan den andre by på? Jo, bakerst kan pickupen huse en 1.050 kilo europall, mens Performance-modellen har en slepekapasitet på 3.500 kilo. Munro Mk_1 Pick-Up har i likhet med SUV-utgaven 380 hk og 700 Nm dreiemoment, og sprinter opp til 100 km/t på rundt 5 sekunder. De tilbyr også en utgave med en elmotor med 299 hk.
