Ferrari har kjørt i gang en helt ny og svært så eksklusiv serie som er kalt Icona. Poenget med denne er at de skal lage spesielle modellserier som hyller de gamle ikonene, så ja, derav navnet Icona. Det hele startet med søstrene SP1 og SP2, to biler som hedrer de bilene som ble kjent som barchettas på 1950-tallet. Dette var biler som ble rattet av såkalte gentlemans-førere, og de fikk tilnavnet ettersom de kan minne om små båter ‒ noe barchetta altså betyr. Den første slike var en Ferrari 166 MM i 1948, og det var industrimagnaten og tidligere Fiat-sjef Giovanni Agnelli som først klistret merkelappen barchetta på en slik bil. I 2018 kunne Ferrari presentere de to første bilene i Icona-serien, SP1 med ett sete og SP2 med to seter. Siden har de fylt på med SP3, en bil som blant annet skal hylle en fantastisk trippel. Under 24-timersløpet på Daytona-banen i 1967, på Fords hjemmebane, grabbet nemlig Ferrari til seg alle tre pallplassene. SP3 er utstyrt med den prisbelønte V12-motoren, som yter 840 hk og klarer 0-100 km/t på 2,85 sekunder. Søstrene SP1 og SP2 er også utstyrt med den samme motoren, men her vrir den ut 810 hk, noe som gjør at bilene klarer 0-100 km/t på 2,9 sekunder. 0-200 km/t går også unna, for den øvelsen gjøres på ganske så raske 7,9 km/t. Både SP1, SP2 og SP3 er tilnærmet perfekte, men noen blir som kjent aldri helt fornøyd. Da er tunerne hos Mansory gode å ha. Selskapet modifiserer all slags biler, inkludert de aller mest eksklusive på kloden. De tilbyr for eksempel sett til fem forskjellige Ferrari-modeller, 296 GTB, 458 Italia/Spider, 458 Speciale, 488 GTB/Spider og 812 Superfast/GTS. Men Mansory vil gjerne understreke at selv om bilen ikke står på listen, er det faktisk mulig å få den modifisert. Selv eksklusive biler som en Ferrari SP2. Dette programmet heter Mansory Bespoke. Mansory skreddersydd, altså.
