Nå vet vi ikke hva Lamborghini drømte om da de presentere sin aller første SUV for fire og et halvt år siden, men de hadde nok gløttet over på konsernsøster Porsche og sett hva som skjedde da de kom med en SUV tilbake i 2002. For Cayenne snudde like godt opp-ned på Porsche, og den tredje modellen til det tyske sportsbilmerket sendte de like godt rett til himmels ‒ og bilen er blant annet indirekte ansvarlig for at merket nå kan by på en ren elbilmodell som Taycan. Lamborghini er ikke bare et sportsbilmerke, men et såkalt superbilmerke som ikke hadde vært innom det vanlige personbilmarkedet før de introduserte Urus. Men de var nok ganske sterke i troen. Fire og et halvt år senere har Urus rundet 20.000 eksemplarer ‒ og har sendt Lambo rett inn i en ny æra. ‒ Urus har vist sin appell for de som søker den avgjørende kombinasjonen av den mest sporty SUVen og en Lamborghini som kjøres hver dag, sier Lambo-sjef Stephan Winkelmann. Det gjelder som kjent å utnytte momentet, og det har den rasende oksen tenkt å gjøre med den suksessfulle SUV-modellen. Faktisk så mye at de nå viser fram neste generasjon. ‒ Urus S passer perfekt sammen med den nye Urus Performante, og er for de som velger den reneste sublimeringen av ytelse, luksus og allsidighet, sier Winkelmann. ‒ Urus’ kommersielle suksess, med mer enn 20.000 produserte biler, er vitnesbyrd om dens legitimasjon som den første og varige Super SUVen. Urus S hever dette ryktet, legger han til. Vi vet heller ikke om det er tilfeldig eller om Lambo har gjort det med hensikt, men nye Urus S kan skilte med det djevelske nummeret 666 når det kommer til hestekrefter. Det er som Iron Maiden synger ‒ dyrets nummer.
