Britiske What Car? er en gigant når det kommer til forbrukerrelatert bilinnhold, og det først og fremst gjennom tester av både nye og brukte biler.
Det som startet opp som et magasin for mer enn 45 år siden inkluderer nå et nettsted som tester det som finnes av biler, og denne har formidable 2,2 millioner besøkende i måneden som genererer mer enn 12 millioner sidevisninger.
-->
To ganger i året kommer de med sine priser ‒ en gang for nye biler og en gang for brukte biler. Nå som vi er inne i et nytt år er det på sin plass å komme for de som går på nye biler.
I praktisk forbrukerjournalistikk-ånd byr What Car? på en masse priser, for her skal de dekke alle kategorier og områder. Det er priser for 18 forskjellige kategorier, samt seks priser rettet mot andre spesialfelt ‒ som for eksempel hva er den beste nybilen til å slepe med seg en campingvogn?
På toppen av dette er det selvsagt en hovedpris ‒ den aller beste av de beste.
Volkswagen ID. Buzz ID Buzz er en moderne tolkning av den ikoniske VW Type 2-bilen på 1950-, 60- og 70-tallet, også kjent som folkevognbussen og Bulli.
Men selv om den er litt retro i designet, er det en toppmoderne og en banebrytende elbil. Buzz kombinerer nemlig luksusen til personbiler med det praktiske til større biler, i tillegg til at den er ganske rimelig i forhold til mer luksuriøse elbiler som BMW iX3, Jaguar I-Pace og Mercedes-Benz EQC ‒ elbiler som What Car? sammenligner den med.
Den byr også på rekkevidder opp mot 416 kilometer og lading fra 10-80 prosent går unna på under enn en halv time.
Ifølge What Car? byr den også på en kommanderende hevet kjørestilling, suveren sikt, er ekstremt stillegående og har plass til å ta tre barn eller voksne bak i tillegg til et enormt bagasjerom.
‒ Vi har ventet spent på ID. Buzz grunnet dens nostalgiske stil, men alle dommerne våre ble imponert over det faktum at den ikke bare levde opp til forventningene, men faktisk var enda bedre enn hypen, sier redaktør Steve Huntingford hos What Car?.
‒ Den er flott å kjøre, fantastisk å være i, har mer plass enn de fleste familier noen gang kunne be om, og ‒ delvis takket være høye forventede videresalgsverdier ‒ underbyr mange SUV-rivaler betydelig på en månedlig finansavtale. Dette er en bil som vinner både hjernen og hjertet ditt, og en som vil bringe store mengder glede til heldige kjøpere i en tid da kostnadene og utfordringene ved bilkjøring er under større press enn noen gang.
Volkswagen er selvsagt godt fornøyd med å hanke inn en så viktig pris.
‒ ID. Buzz er reinkarnasjonen av et ikon, og vi er henrykte over at ekspertene hos What Car? deler entusiasmen til våre fans og kunder, og har gitt den prisen for årets bil, sier Lars Krause, styremedlem for salg og markedsføring hos Volkswagen Nyttekjøretøy.
Dette er faktisk ikke første gang ID. Buzz hanker inn en årets bil-pris, for både i Norge og Danmark har den gått til topps i slike kåringer.
Her hjemme kårer Dagbladet, Dinside og Elbil24 sine favoritter, mens i Danmark er det en offisiell årets bil-pris hvor 20 journalister stemmer fram sine favoritter. Begge delene endte altså med ID. Buzz som vinner.
Det ble altså delt ut ytterligere 24 priser av What Car?, så det var svært mange andre merker som også kunne juble.
Her er alle vinnerne i årets bil-kåringen til What Car?.
Sammenlagtvinner:
Årets bil: Volkswagen ID. Buzz Style
Kategorivinnere:
Småbil: Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid SR
Familiebil: Honda Civic 2.0 e:HEV Sport
Hot hatch: Hyundai i20N
Liten SUV: Volkswagen T-Roc 1.0 TSI 110 Life
Familie-SUV: Kia Sportage 1.6 turboladet bensin
7-seter: Hyundai Santa Fe 4WD Premium
Executive-bil: Tesla Model 3 RWD
Luksusbil: Range Rover Sport P440e Dynamic SE
Hybrid (plug-in): Lexus NX 450h Premium Pack
Liten elbil: MG4 EV SE
Stor elbil: Volkswagen ID. Buzz Style
Stasjonsvogn: Skoda Superb 1.5 TSI 150 SE L
Coupé: BMW 4-serie 420i M Sport (M Sport Pro-pakke)
Elektrisk SUV: Genesis GV60 RWD Premium
Kabriolet: BMW 4-serie Cabriolet 420i M Sport (M Sport Pro-pakke)
Sportsbil: Porsche Cayman 4.0 GTS
Sports-SUV: Ford Puma ST 1.5 Ecoboost 200 Performance Pack