De aller mest eksklusive bilmerkene og bilene, såkalte superbiler, går direkte ut til gode kunder. Det betyr at når disse blir offentliggjort er samtlige biler allerede solgt, og kommer dermed aldri ut på det åpne markedet som en nybil. Dette gjelder i høyeste grad Bugatti, som elsker å lage spesialutgaver av sin hovedmodell kalt Chiron. Det inkluderer ferske utgaver som W16 Mistral og Bolide, begge utsolgt da de ble vist fram for verden aller for første gang. Nå har de på gang nok en spesialmodell, og denne kommer, ja, kun i en utgave. Det er i tillegg en ganske så historisk bil. Bugatti har nå solgt ut alle bilene som er reservert i produksjonskøen, så de fikk et lite problem da de utviklet superbilen kalt Chiron Profilée. Dette er bil som er litt mer radikal enn Chiron Sport, men likevel hakket mindre ekstrem enn Chiron Pur Sport. Franskmennene ville se om de kunne lage en utgave uten å ofre verken ytelse og komfort, og Chiron Profilée er dermed en unik bil på alle måter. Men alle produksjonsplassene er altså tatt, så denne blir dermed ikke introdusert som en vanlig produksjonsmodell. De var dog så stolt av resultatet at de svingte seg rundt, og bestemte seg for å gjøre dette ene eksemplaret om til ekte bil ute på veien. Så det finnes altså ikke en mer unik Bugatti enn Profilée, som for alltid vil forbli et enebarn. Bugatti skal nemlig fase ut den ville W16-motoren, og satse mer på elektrifiserte drivverk. Dette blir altså den aller siste Bugatti-bilen med W16-motor som blir mulig å kjøpe. Bilen har et håndlaget interiør med vevd skinn samt skreddersydde aerodynamiske løsninger – inkludert den eneste fastmonterte hekkspoileren i Bugattis moderne historie – og hjul utviklet spesielt for denne modellen. Den bærer også en helt unik lakk laget kun for Profilée ‒ Argent Atlantique. For å komplementere denne finishen ble en Bleu Royal Carbon-farge påført den eksponerte karbonfiberen i bilens nedre del, og dette er en hyllest til Bugattis karakteristiske 2-tonemønster.
