Volkswagen har allerede vist fram både en coupésedan og en stasjonsvogn av ID.7, og sistnevnte inkluderer også en GTX-utgave i tillegg til Pro. Men de har på gang mer, mye mer.
For de har også på gang Pro S-utgaver av de to modellene, og disse venter nok mange på. Her er det nemlig et større batteri på 86 kWh mot 77 kWh for standardutgavene, akkurat som de to GTX-utgavene. Det betyr enda mer rekkevidde.
‒ Bilen kompletterer vår GTX-lineup, og bilen er et ypperlig alternativ til de som leter etter en romslig og sikker bil med svært effektiv forflytningshastighet, sier Sølve Kværn, midlertidig leder for Volkswagen personbil i importør Harald A. Møller.
GTX befinner seg på den øverste hyllen til Volkswagen, og i tillegg til mye utstyr har også disse andre særpreg både innvendig og utvendig.
‒ Med det siste tilskuddet til ID.-familien kan kundene velge akkurat den ID.7-versjonen som passer de, både som fastback og som stasjonsvogn, sier Kværn.
ID.7 Tourer GTX ble vist fram allerede i mars, og søsteren har selvsagt mange av de samme løsningene. Den praktiske biten er selvsagt også på plass, og ID.7 GTX fastback har blant annet et bagasjerom på 532 liter mot Tourer GTX’s 605 liter.
Les også:
- Elbilistene bryr seg mindre om bilprisen
- Nordmenn får elbiltrøbbel i utlandet
- Nye tungbil-ladere over hele landet