For to år presenterte et nytt selskap seg i Storbritannia, og som mange andre som har dukket opp de siste årene handler dette om å bygge om biler. Mer eksakt skal Inverted «regenererer klassiske biler og leverer luksuriøse, designdrevne elbiler», ja, ifølge dem selv.
De startet med en elektrisk Range Rover Classic utstyrt med et Tesla-batteri på 80 kWh, og med tre kjøremoduser – Eco, Sport og Off-Road. Og nå er det på tide å ta et nytt steg, og de holder seg i traktene til Range Rover, dog enda et hakk på den klassiske skalaen.
Nå handler det ikke lenger om et 80 kWh batteri fra Tesla, for her har de tatt et viktig grep. Nå her benyttes en 62 kWh vanntett batteripakke, og ifølge Inverted er denne smart fordelt mellom foran og bak for å optimalisere vektfordelingen og forbedre trekkraften.
Når det gjelder kreftene så er det en elektrisk motor på 160 hk som leverer rundt 900 Nm dreiemoment, og dette åpner for 0-100 km/t på drøyt 8 sekunder.
Videre kan de opplyser om at den originale fordelingskassen er beholdt og tilbyr høy/lav girkasseutveksling og en differensialsperre for seriøs terrengkjøring.
Batteripakken åpner for en realistisk rekkevidde på opp mot 200 kilometer, mens hurtigladingen har en maks effekt på 60 kW og bruker rundt 38 minutter på 20-80 prosent.
Og ja, vi må ikke glemme at Inverted nå også tilbyr et Land Rover Defender Kit, og der løfter de elektrifiseringssettet som brukes i Range Rover, nå med en batteripakke på 82 kWh, over til Land Rover Defender. Her kan det også velges mellom et drivverk som yter 300 hk og et som vrir ut 450 hk og permanent 4WD.
Les også:
- Prisen klar for el-pickup med firehjulsdrift
- Toppløs klassiker er tilbake!
- Mercedes-AMG feirer kommende F1-film med spesialutgave