Volkswagens lille bestselger kommer i en ny generasjon, og
denne gang har den fått lov til å bruke gruppens MQB-plattform. Det betyr
faktisk en hel del. Den populære plattformen brukes av Volkswagen-gruppens mange
bilmerker, og åpner for en rekke nye løsninger og ikke minst teknologi.
infotainment-system. Den digitale cockpiten kan fås med heldigitale instrumenter
og med skjermer opp til 10 tommer, og det er også koblet til nett noe som blant
annet åpner for online-tjenesten «Volkswagen We». Andre nyheter på innsiden av 5. generasjon inkluderer også
LED-belysning, noe som sikkert kan komme godt med når for eksempel håndverkerne
skal lete etter skrujernet på dørken. Men MQB åpner også opp for nye utvendige linjer, og det er lett å se at den kommende generasjonen har fått et mer moderne design med langt bedre aerodynamikk. Volkswagen sier også at de har tenkt på innvendig plass når
de designet 5. generasjon, og opplyser blant annet at det er mulig å få inn to
euro-paller for langversjonen kalt Caddy Maxi. Og, følg med nå, pallene kan lastes på følgende måter: Sideveis i midten og bak, eller sideveis i midten og på langs bak. Dere skjønte forhåpentligvis det.
skryter av er blant de reneste i verden, som henholdsvis yter 75- og 122 hk. Det er også en TSI-motor på 116 hk samt en motor som går på naturgass
(TGI). Nybiltester var på verdenspremiere av nye Caddy sist torsdag, så klikk deg over til dem og les mer utfyllende om den nye Caddyen og se mange flere bilder av bilen. Les også: