Her hjemme har Volkswagen hatt enorm suksess med den elektriske ID. Buzz, som like godt ble fjorårets mest registrerte nye varebil i Norge.
Buzzen har fortsatt inn i 2025, og hver femte nye varebil er en slik. Faktisk er den så populær etter årets to første måneder at det kun er seks vanlige bilmodeller foran på salgslisten som Opplysningsrådet for veitrafikken setter sammen, noe som er imponerende. – Transporter er bilen for de som trenger et skikkelig arbeidsjern av et nyttekjøretøy, og nå får de et fullverdig elektrisk alternativ, sier Eirik Irgens Kristoffersen, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy i Harald A. Møller.
														
																																									– Bilen har et ytelsesnivå som ville vært utenkelig for en elektrisk varebil for få år siden. Vi er særlig fornøyde med at vi gjør et stort hopp på hengervekt, som økes til inntil 2,3 tonn.
														
																																									Importøren sier at alle variantene kan bestilles i lang og kort utgave, med enten 218 eller 286 hestekrefter. Den kommer med en batteripakke på 83 kWh (brutto), og en rekkevidde på opptil 315 kilometer, forklarer de videre.
														
																																									– Transporter er bilen for de som trenger et skikkelig arbeidsjern av et nyttekjøretøy, og nå får de et fullverdig elektrisk alternativ, sier Eirik Irgens Kristoffersen, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy i Harald A. Møller.
														
																																									– Bilen har et ytelsesnivå som ville vært utenkelig for en elektrisk varebil for få år siden. Vi er særlig fornøyde med at vi gjør et stort hopp på hengervekt, som økes til inntil 2,3 tonn.
														
																																									Importøren sier at alle variantene kan bestilles i lang og kort utgave, med enten 218 eller 286 hestekrefter. Den kommer med en batteripakke på 83 kWh (brutto), og en rekkevidde på opptil 315 kilometer, forklarer de videre. 
														
													
																											- Volkswagen e-Transporter: 593.440 kroner
- Volkswagen e-Transporter Pluss: 614 320 kroner
- Volkswagen e-Transporter PanAmericana: 649 520 kroner
- Volkswagen e-Transporter Exclusive: 672 320 kroner
 Nye e-Transporter er altså basert på den 7. generasjon Transporter, som har vokst i både lengde og bredde, lasterommet har blitt større, og kjøreegenskapene er gjennomgående forbedret. 
														
																																									Irgens Kristoffersen er selvsagt svært fornøyd med å tilby forbedringene i en elektrisk variant til det norske markedet.
														
																																									Nye e-Transporter er altså basert på den 7. generasjon Transporter, som har vokst i både lengde og bredde, lasterommet har blitt større, og kjøreegenskapene er gjennomgående forbedret. 
														
																																									Irgens Kristoffersen er selvsagt svært fornøyd med å tilby forbedringene i en elektrisk variant til det norske markedet.
														
													
																											 Les også:
														
																																									Les også:
														
													
																											 
																					
																																	 
                             
                             
                            