For Hyundai-merkets elektriske satsing er 2016 et viktig år. Det var nemlig da deres aller første bil som ikke var tilgjengelig som en ren bensin- eller diesel dukket opp, nemlig Ioniq.
Bilens navn sa alt, for dette refererte til ion og unik, og de som ville ha den elektrisk unike bilen måtte velge mellom en hybrid, ladehybrid eller elbil. Elbilen tar altså Hyundai inn i det store segmentet, og er selvsagt en SUV. Det koreanske merket sier at Ioniq 9 som søstrene 5 og 6 er ment å redefinere elbil-opplevelsen, og kan skilte med et romslig og komfortabelt interiør takket være Hyundai-gruppens avanserte Electric-Global Modular Platform (E-GMP).
														
																																									Videre sier de at det kommende flaggskipet er basert på et «Aerosthetic»-design som skal by på en unik blanding av aerodynamisk ytelse og estetisk appell. Som de gamle og lekre barchetta-modellene henter også Ioniq 9 inspirasjon fra båt-verden, og dette både utvendig og innvendig.
														
																																									Elbilen tar altså Hyundai inn i det store segmentet, og er selvsagt en SUV. Det koreanske merket sier at Ioniq 9 som søstrene 5 og 6 er ment å redefinere elbil-opplevelsen, og kan skilte med et romslig og komfortabelt interiør takket være Hyundai-gruppens avanserte Electric-Global Modular Platform (E-GMP).
														
																																									Videre sier de at det kommende flaggskipet er basert på et «Aerosthetic»-design som skal by på en unik blanding av aerodynamisk ytelse og estetisk appell. Som de gamle og lekre barchetta-modellene henter også Ioniq 9 inspirasjon fra båt-verden, og dette både utvendig og innvendig.
														
													
																											 Selv om folket nå får en liten sniktitt på Ioniq 9, så holder de altså de fleste kortene tett til brystet. Ioniq 9 får nemlig ikke premiere før i november, og da tar altså merket et nytt steg inn i deres elektriske framtid.
														
																																									Det skjer ikke så lenge etter at de passerte milepælen med 100 millioner produserte biler. Og bil nummer 100.000.001 var selvsagt en elbil.
														
																																									Selv om folket nå får en liten sniktitt på Ioniq 9, så holder de altså de fleste kortene tett til brystet. Ioniq 9 får nemlig ikke premiere før i november, og da tar altså merket et nytt steg inn i deres elektriske framtid.
														
																																									Det skjer ikke så lenge etter at de passerte milepælen med 100 millioner produserte biler. Og bil nummer 100.000.001 var selvsagt en elbil.
														
													
																											- Svær økning av parkeringsbulker
- Koenigsegg-designer med analog superbil
- Vil piske folket over til el-varebiler
 
																					
																																	 
                             
                             
                            