Skoda er usedvanlig opptatt av praktiske løsninger, på Skoda-språket kalt Simply Clever. Dette er arv og miljø, for slike løsninger har de drevet på med helt siden bilmerkets barndom.
Men de som er kalt Simply Clever kan spores tilbake til 2001 og dukket opp sammen med den første generasjonen Superb, og ja, den hadde den berømte paraplyen gjemt i døren.
Mer eksakt har de slått seg sammen med noen som er spesialister på å bygge om biler, Strongs Plastic Products, og disse Cargo-utgavene blir kun tilgjengelig for flåtekunder via Skodas Area Fleet Managers.
Så om du lurer, nei, den blir ikke tilgjengelig her i Norge. Men mas gjerne, for hvem vet, kanskje kan Skoda Norge la seg inspirere?
I tillegg er det mulig å få Enyaq Cargo med en rekke fleksible konfigurasjoner skreddersydd for å møte de unike oppbevarings- og driftsbehovene til forretningskunder, melder Skodas britiske avdeling.
Enyaq Cargo bygges fra enten Edition 85 eller firehjulsdrevne SportLine 85x, begge selvsagt med bakseter originalt. Disse byr på henholdsvis 569 kilometer og 532 kilometer rekkevidde, og Enyaq 85 kan lade opptil 135 kW og 85x med 175 kW – noe som gir en lading på 10-80 prosent på rundt 28 minutter.
Les også:
- Svart-utgaver av Taycan og Cayenne
- ID.3 tapte nesten ikke batterikapasitet etter 170.000 km
- Ikke gjør AC-tabben i sommervarmen!