Tallet er 135.829. Det var nemlig så mange som kunne sette seg inn i sin splitter nye M-modell i 2019, en enorm økning fra 2018.
med et slik resultat er BMW M også den ledende aktøren i sportsbil-segmentet
for aller første gang i moderne historie. Dette er selvsagt et resultat av enda flere M-modeller på
markedet, og i 2019 introduserte de BMW X3 M, BMW X4 M, BMW M8 Coupé og BMW M8
Convertible i tillegg til Competition-utgaver av disse. Og det er mer moro på gang. Faktisk mye mer, for nå snakker vi om de «ordentlige»
M-modellene.
Oh yeah, comeback for M3
ut av produksjon i 2018 grunnet nye utslippskrav rundt den nye WLTP-standarden. Men nå er sørgeperioden snart over, for BMW sier nå at det
blir verdenspremiere for en helt ny M3 i 2020. Og den blir ikke alene. Også M4 Coupé får premiere i år, så det ingen grunn til å tro
at momentet BMW M nå har opparbeidet seg forsvinner med det første.
gang. M8 Gran Coupé og Competition-utgaven kommer, likeså BMW X5 M,
BMW X6 M og BMW M2 CS. Seks nye M-modeller der, altså.
Totalt ni M-modeller
‒ Men den senest produkt-offensive har vi klart å tiltrekkeoss nye grupper som for oppleve M-følelsen, sier salgsansvarlig Thomas Felbermair
hos BMW M. ‒ Vi er sikker på at med nye lanseringer med enda flere
attraktive modeller, kommer vi til å holde oss i samme retning mot suksess i
2020. BMW tilbyr nå M-modeller i stort sett alle segmenter, fra 1-serie
og X-modeller til Z4 Roadster. Dette inkluderer også halvblodsmodeller som for eksempel M135i
xDrive, X2 M35i, Z4 M40i og M340i xDrive. Med M3 vil det dermed være ni rene M-modeller og totalt 13 rene M-varianter, og disse modellene er M2, M3, M4, M5, M8, X3 M, X4 M, X5 M og X6 M. På toppen av dette har også BMW M på gang en sportslig versjon av BMW's kommende helelektrisk flaggskip, nemlig Vision M Next. Den skal vise hvordan M-modellene blir litt lenger fram enn bare i 2020. Men før den tid kommer det altså et hav av nye M-modeller,
inkludert en helt ny M3. Mmmmm. Les også:
- Toyota sin lekre hydrogenbil gruser elbilene på rekkevidde
- Verdens største bilprodusent snuste på drømmegrense
- Hyundai annonserer norsk fører, men det er ikke Mikkelsen