Det første nye merket som virkelig har tatt kundenes forslag
på alvor er Tesla, hvor sjefen Elon Musk titt og ofte er ute på Twitter og spør
sine følgere hva de ønsker og mangler i bilene. Et enda nyere merke, halvsvenske Lynk & Co, går også i
de sporene og oppfordrer kundene til å gi tilbakemeldinger og komme med forslag.
eier blant annet 30 prosent av det nye bilmerket som ble til i Göteborg for
bare tre år siden. Merket har allerede kommet med sine første modeller kalt 01
og 02, og åpnet ikke færre enn 221 forhandlere i Kina bare i fjor. De fokuserer på ungdommelige bileiere, og slike gir ofte
hyppige tilbakemeldinger. Dette har Lynk erfart med 01, hvor kundene har gitt diverse tilbakemeldinger på hva som er dårlig, galt og eventuelt mangler. Lynk oppfordrer altså kundene til å komme med forslag, og de
mener at idéer som kanskje høres sprøe ut i dag vil være standard i morgen. Det finnes altså ingen dårlige forslag!
presis har mer enn 110.000 kunder gitt sine tilbakemeldinger. Og Lynk har tatt disse på alvor, for allerede nå har de
bestemt seg for å oppdatere 01. Dette er også et ledd i at Lynk skal satse på det europeiske
markedet til neste år, så da er det helt sikkert smart å fikse på det som
dagens kunder klager på. Her er de 10 forslagene som fikk gehør, og under listen kan
du se bilder av de nye tingene som er implementert.
- Fullstendig justerbare senterkontroll-armlener
- Sete-forbedringer
- Lagt til lys på det trådløse ladepanelet
- Låste bakdører åpnes ved dobbeltrekk
- Modifisert plassering for den lavplasserte grillen
- En uttrekkbar pakkehylle
- Lokkløst tankfyller
- Lys for USB-portene i konsollen bak
- Rammeløst sladrespeil
- Knapp for å nullstill seteryggen