Totalt er det fem Audi-modeller som nå nyter godt av et nytt hybridsystem, hvor batteriet hopper fra 14,1 kWh og opp til 17,9 kWh (14,4 kWh netto). Og som kjent betyr større batteri bedre elektrisk rekkevidde. Audi lokker nå med elektriske rekkevidder helt opp til 91 kilometer, men i sin iver etter å heve den elektriske rekkevidden har tyskerne hentet dette tallet fra den gamle og utdaterte NEDC-syklusen. Så de fleste skal slite med å klare 91 kilometer på ren elektrisk kraft, og da bør man heller gå ut fra WLTP-tallet ‒ som vi også vet. Dette viser at den elektriske rekkevidden nå blir opptil 73 kilometer, noe som jo heller ikke er verst. Dette er omtrent det samme som den populære ladehybriden til Toyota Rav4 (75 km) kan by på, og bør gjøre at de fleste bør kunne klare seg med elektrisk kraft under hverdagslig kjøring. Audi understreker at det nye og litt større batteriet ikke spiser av bagasjeplassen, som blir 405 liter på A6 Avant og 465 liter til Q5. Om seteryggene bak legges ned går dette til 1.535 liter (A6 Avant) og 1.405 liter (Q5). Bagasjeromgulvet er fortsatt flatt på alle de fem utgavene. Mer spesifikt er det Audi Q5 TFSI e, Audi Q5 Sportback TFSI e, A6 Sedan, A6 Avant og A7 Sportback som nå får nytt batteri. Førstnevnte er nylig vist fram, hvor Q5 Sportback 50 TFSI e quattro byr på 279 hk og Q5 Sportback 55 TFSI e quattro kan skilte med hele 367 hk. Her er den elektriske rekkevidde opplyst til 61 kilometer, og passerer dermed den viktige 50 km-grensen med god margin.

