Anne og Nicholas gikk 613 kilometer, og belønningen er formidabel ‒ en splitter ny Volkswagen ID.7. (Fotos: Volkswagen)

17.000 gikk 613 km ‒ her er de to vinnerne av VW ID.7

Volkswagen Norge har lokket med en så stor gulrot at de har fått folket til å gå 90 ganger rundt jorden. Premien var nemlig en splitter ny ID.7 med 613 kilometers rekkevidde.


Volkswagen ID.7 er det nye elektriske flaggskipet til Volkswagen, og her gardere de også med Tourer (stasjonsvogn), mer sportslige GTX og Pro S som tar rekkevidden til over 700 kilometer. 

De satser altså hardt på ID.7, og for å feire den nye sjefen litt ekstra slo Volkswagen Norge skikkelig på stortromma gjennom en ganske unik konkurranse. 

-->
Her utfordret de til folket til å gå 613 kilometer, rekkevidden til en ID.7 Pro fastback, og de som fullførte den strekningen registrert gjennom en spesialutviklet app var med i trekningen av en slik bil. 

Verdien av den flotte premien? Formidable 545.000 kroner. 

Her var det spesielle at de måtte gjøre dette iført en spesiell genser, men det var et problem. De hadde «kun» 5.000 slike, og interessen var så stor at disse ble revet bort som supertilbudene på en Black Friday. 

Dermed åpnet importøren for en tilleggskonkurranse som også inkluderte de som gikk uten genser, og skjøv nok en ID.7 inn i potten. 

Dermed sto kampen om to ID.7, og da Volkswagen Norge stengte konkurransen hadde over 17.000 fullført distansen.

Dette har virkelig fått folket ut av sofaen, og totalt er det registrert mer er enn 3.600.000 kilometer ‒ over 90 ganger rundt jorda. Eller 4,5 ganger fram og tilbake til månen. 

Det kom også flere tilbakemeldinger til oss her i Bil24 fra Android-brukere som ventet på en app for slike mobiler, så potensielt kunne det muligens ha vært tilbakelagt enda flere totale kilometer enn det endte med. 

Uansett ‒ dette har virkelig vekket konkurranseånden til nordmenn. 

‒ Vi hadde store forhåpninger om at konkurransen med en så fin premie ville skape engasjement, men interessen overgikk likevel våre forventninger. Derfor var det også hyggelig å se at entusiasmen vedvarte da vi åpnet en ekstrakonkurranse med enda en bil i potten, sier Dan Ruben Johansen, markedssjef for Volkswagen personbil hos importør Harald A. Møller.

‒ Dessverre har det vært utfordringer knyttet til godkjennelse av Android-appen, som gjorde at vi måtte skyve på konkurranseperioden for Android-deltakerne. Dette for å finne en løsning som sikret at også Android-brukere skulle kunne delta i konkurransen på mest mulig rettferdige vilkår. Derfor vil vi gjerne også takke alle deltakerne for tålmodigheten de har utvist.

 

Det var altså en vinnersjanser på 1:5.000 for de som gikk med genser, og 1:17.000 for alle som spaserte 613 kilometer. Og nå er de to heldige vinnerne klare. 

Anne vant premien iført en genser, og kan dermed sette seg inn i en splitter ny Volkswagen ID.7. 

‒ Det har ikke helt gått opp for meg, og det føles nærmest uvirkelig, sier den spreke vinneren.

‒ Det er ingen som tror på meg når jeg sier at jeg har vunnet. Med fire små barn hadde vi ikke regnet med å ha en strøken bil, så det kommer godt med. Volkswagen er nytt for meg, så det blir artig å prøve noe nytt, samtidig som vi kjenner godt til forhandleren, som er kjent for å være serviceinnstilt. 

Hun hentet sin ID.7 hos Møller Bil Tynset.

Tilleggspremien gikk til Nicholas, som selvsagt var like glad og overrasket.

‒ Det er ikke verst å vinne en ny, gratis bil. Jeg var syk da jeg fikk beskjeden, og lurte en stund på om det var en feberfantasi, sier han.

‒ Det var det heldigvis ikke. Noen ekstra gåturer om kvelden med kjæresten var definitivt verdt det, og jeg er selvfølgelig veldig glad for å ha vunnet. Jeg har tidligere eid en Volkswagen Polo, men dette er første gang jeg eier en elektrisk Volkswagen. 

Han skal plukke opp sin ID.7 hos Møller Bil Trondheim.

Volkswagen hadde opprinnelig satt opp en ID.7 i fastback-versjonen som premie, men siden konkurransen startet er prisen på denne redusert. Så dermed fikk begge vinnerne mulighet til å velge en ID.7 Tourer uten å betale noe mellomlegg for dette.

‒ Vårt mål med kampanjen var naturligvis å vise frem bilene våre, og gjennom konkurransen har deltakerne fått godskrevet kilometer dersom de har prøvekjørt ID.7 hos en Volkswagen-forhandler, forklarer Johansen.

‒ Det er svært gledelig at vi har fått to heldige vinnere som har fått hver sin bil, samtidig som vi også har registrert flere tusen prøvekjøringer, og knyttet bånd til kunder som vi kanskje ellers ikke ville nådd. Det ser vi også på salget av ID.7, som tegner til å bli en virkelig verdig elektrisk arvtaker etter Passat. 

Vi gratulerer alle de drøyt 17.000 for godt gjennomført konkurranse, og selvsagt litt ekstra Anne og Nicholas som nå kan kjøre rundt i en helt ny Volkswagen ID.7. 

Les også:

Debatt