Totalt er det registrert 2.666 Buzz Cargo etter årets sju første måneder, noe som er drøyt 700 flere enn årets nest mest populære varebil, Volkswagen Transporter/Caravelle.
Faktisk er cargoutgaven av Buzzen så populær at om vi tar med personbilene er den årets 5. mest registrerte nybil, ifølge listene til Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV). Det er intet mindre enn imponerende.
Den blir altså oppgradert slik som andre Buzzer har blitt, og det betyr blant annet forvarming av det 79 kWh (netto) batteriet, mens ladeeffekten lyder på 185 kW.
Og altså firehjulsdrift.
‒ Dette er noe vi har gledet oss til. Vi vet at 4Motion er noe mange norske kunder har ventet på, og som vil tiltrekke enda flere kjøpere, sier Matheson.
Mens Volkswagen Norge personbiler har skrotet alle andre modeller enn de helelektriske, byr Volkswagen Nyttekjøretøy fortsatt på biler med tradisjonelle motorer.
Så i tillegg til ID. Buzz er det også mulig å kjøpe en ny Caddy Cargo, nye Crafter og Amarok, og kommende generasjon av Transporter blir tilgjengelig både med helelektrisk drivlinje og med en dieselmotor.
- Lille ID.3 blir den sportslige av Volkswagen elbiler
- Nye Hyundai Ioniq 5 er her
- Siste Quattroporte og en spesiell MC20