Jeg skal innrømme det først som sist, jeg har ikke alltid
hatt helt sansen for det designfolkene hos SsangYong har levert for en del år
tilbake, men nå begynner de å lage biler som tiltaler meg designmessig.
ser du hva jeg mener når jeg sier at fjerde generasjon virkelig er strammet opp
designmessig. Den har rett og slett blitt direkte trivelig å se på!
også som elbil i 2021.

på 163 hk, som leverer 280 Nm. Vi testet dieselen, en 1.6-liter med 136 hk og 324 Nm. SsangYong Korando får du med automatgir også kan du velge
mellom 2WD eller 4WD. Korando leveres bare med øverste utstyrsnivå – Ultimate.
hengerfeste.

dieselmotoren med manuelt gir kunne trekke 1500 kg, mens dieselen som har
automatgir skal kunne trekke 2000 kg dersom du velger å kjøpe med hengerfeste.

sitter 2 voksne og 3 barn meget godt.

for førersetet. Det eneste jeg kunne ønske meg ekstra er mulighet for å
forlenge sitteputen og minne på innstillingene til førersetet.

som har varme som man slår på med en knapp på rattet. Adaptiv cruisekontroll
som man også styrer fra rattet. Her var det rett og slett lett å trives!

og det er såpass mange ulike visninger at det ikke er bilde av alle her.

instrumentene dersom den andre store skjermen i midtkonsollen brukes til
underholdningsformål.

forandrer turteller og speedometer totalt utseende for å gi mer plass til
informasjonen i midten.

lett blir fingermerker på, det satte jeg pris på. Fint klimaanlegg også, enkelt å bruke og lett å forstå.

som ikke har så mange valgmuligheter eller funksjoner.

descent control være kjekk om du skal ned en bratt bakke. Den runde vribryteren bakom giret har noe mer funksjonalitet
når du har 4WD, men hva i all verden som er poenget med noe som heter sport i
en komfortabel bil som ikke har sportslige motorer skjønner jeg meg ikke helt
på.

og har gode knapper å bruke.

en stund på knappen som har ledning og støpsel, for denne bilen kan jo ikke
lades? Men den knappen handler om de som er i baksetet, så jeg
kommer tilbake til den.

ganske bred slik at den som har midtsetet kan bruke den til bena sine.

ikke USB eller 12V som man er vant med fra andre biler, men et vanlig
strømuttak, og det må man da slå på fra førerplassen for at de som sitter bak
skal kunne få lade der. Man må vri litt for at man skal få plugget inn støpsel
(se piler).

inn på meg selv så fikk jeg svært god kneplass.

kanskje også nevnes at bakseteryggen kan man justere vinkelen på.

flat innlasting består av 2 plater, her er den bakre platen ikke med på bildet. Tar man bort begge de øvre plater får man 551 liters
bagasjerom, men ikke veldig praktisk til for eksempel et hundebur med dør.
Vanlig bagasje har man masse plass til. Baksetet er delt 40/60 uten skiluke.

da får man 2 adskilte rom som er ganske kjekt om man har en del handleposer.

er på plass, og innlastingen går rett inn, men da er det noe begrensa med plass
man har til rådighet naturlig nok. Bra at bagasjerommet er utstyrt med 12V
uttak. Savnet synlige fester for sikkerhetsnett i taket i kupeen,
men mulig dette er noe som kan ettermonteres?

svært mange familier, enten man vil ha 2WD eller 4WD, bensin eller diesel. Elbilversjonen av Korando vet vi ikke så mye mer om enda,
bortsett fra at den kommer i 2021.

nok tatt vedkommende i hånda og gratulert med den fine retningen de har vandret
i når det gjelder både utvendig design og innvendig opplevelse av denne bilen. Det er ikke så ofte jeg tenker: «Hva? er dette virkelig en…»
men jeg innrømmer at det tenkte jeg da jeg så denne første gang.

testperioden, men dette melisdrysset er ikke nok til å utfordre noe som beveger
seg på fire hjul når det gjelder fremkommelighet. Når det er sagt mistenker jeg at også 2WD versjonen av
Korando har fin fremkommelighet, men har du skikkelig krevende vei er de ekstra
kronene for 4WD vel verdt tryggheten om at du kommer helt fram.
