Sjekk denne med 1.000 hk

Ringbrothers er en velkjent custombygger og tuner, men 1948-modellen av Chevrolet pickup som de har med seg til SEMA-utstillingen slår vel det meste?


For amerikanske Ringbrothers er den store SEMA-utstillingen som julaften, for de har nå gjort en tradisjon av å vise fram hakeslippende biler der. Og i år har de tenkt å gi full gass.

Med seg til årets hapening har de en Ford Mustang Mach 1 fra 1969, en Chevy Camaro fra samme år og en ellevill Chevrolet K5 Blazer fra 1972.

For Mustangen sin del har de brukt 5.000 timer med bygging og denne har en motor med 580 hk, Camaroen har en masse karbondeler og byr på 1.010 hk, mens de har brukt 8.500 timer for å bygge beistet av en Blazer med en motor som vrir ut ekstreme 1.200 hk.

Ja, du skal selvsagt få se bilder av alle de tre bilene. Selvsagt skal du det. Og siden dette er en førjulsgave byr vi på hele 14 bilder av denne trioen.

Men først må vi ta for oss den bilen som muligens gir de mest trillrunde øynene på SEMA, nemlig en ganske så oppsiktsvekkende pickup fra 1948. Og ja, selvsagt flere bilder av denne også.

Her har de kombinert egenskapene som den originale Chevroleten hadde for bruk på gården og de til racerbilene som for eksempel deltar på NASCAR. Dette er altså en ganske så unik kombinasjon av en bil.

Ringbrothers selv sier at denne gamle pickupen er den mest ekstreme skapelse de har stått bak til nå, og kaller den nye supertrucken for «ENYO». Og dette er virkelig noe helt ekstremt.

Det har gått med ikke mindre enn 10.000 timer med bygging før dette monsteret var ferdig, som har en motor med 1.000 hestekrefter og selvsagt utstyrt med en rekke karbonfiber-komponenter.

‒ Ringbrothers pløyer ny mark med fire bildebuter på årets SEMA Show, sier Ringbrothers medeier Mike Ring.

‒ Men vi er spesielt glade for å dele ENYO med verden som vår mest opprørende konstruksjon til nå. Dette langsiktige prosjektet viser virkelig vår evne til å utforske nye metoder for design, konstruksjon og ytelse innenfor et helt nytt område av utfordringer og produksjon sammen med våre partnere. Resultatet taler for seg selv.

Mer eksakt dette:

ENYO er utstyrt med et toppmoderne chassis- og fjæringsdesign, karbonfiberdeler og aerostyring med vinger og splittere som altså har presset Ringbrothers inn i et helt nytt territorium.

Ifølge Ringbrothers skiller denne seg fra andre hot rod-biler ved at de har bakt inn detaljer, og på den måten har de på en sømløs måte klart å parre en lastebil og førerhuset med et massivt drivverk og et åpent hjul-design.

‒ Vi har i stillhet planlagt denne byggingen i årevis, og sett for oss hvordan den til slutt ville ta form, sier den andre ringbroren, Jim Ring.

‒ Sluttresultatet er virkelig en super pickup som samler to biler som aldri burde møtt, og leverer enorm karakter kombinert med kraft og ytelse som vanligvis er reservert for dagens mest avanserte racerbiler. Vi er begeistret over å endelig kunne dele ENYO med verden.

Og Norge er jo en del av verden, så her har dere den elleville pickupen, den vanvittige Blazeren, den unike Mustangen og den sinte Camaroen.

Les også:

Bildeserie

Les mer om:

Nyheter