Ford oppdaterer nå Ranger-modellen, som både blir sterkere og får en litt røffere front. Sjekk ut videoen som beviser det.
I USA er de gærne etter pickuper, og det førte til at Ford alene kunne bokføre et globalt salg på over 1,3 millioner slike biler bare i fjor, viser statistikk fra Focus2Move.
Den blir både sterkere og tøffere i utseende, og kommer både som Super Cab og Double Cab med firehjulstrekk som standard.
Motoren, som jo pickup-folket er opptatt av, kommer i tre varianter som byr på mer krefter enn den utgående modellen.
Den minste har 130 hestekrefter og et dreiemoment på 340 Nm, den mellomste kommer med 170 hk og 420 Nm, mens storesøsteren kan by på en biturbo med 213 hk og 500 Nm. 213-hesteren debuterte allerede i fjor da Ford lanserte Ranger Raptor ‒ rovfuglen i familien.
Så hva betyr dette?
Det er også mulig å få litt F-150 i nye Ranger, faktisk til og med litt Mustang.
For utgavene med 170- og 213 hk er utstyrt med Fords 10-trinns automatgirkasse, som blant annet brukes av F-150 og Mustang. Den skal ifølge Ford reduserer dieselforbruket med hele 9 prosent sammenliknet med den utgående varianten.
Ford Connect er som mange vet en teknologi som holder bilen tilkoblet, og åpner blant annet for at eieren får få tilgang til kjøretøydata fra en app på mobiltelefonen. Det er for eksempel mulig å låse opp og igjen bilen, sjekke kjøretøystatus som dekktrykk, drivstoff- og oljenivå, samt lokalisere bilen via appen.
Norske priser er ikke kjent, men dagens Ranger starter på rett i overkant av 400.000 kroner.
Her er flere bilder:
Følg bil24 på Facebook
- Les også: Gigant-allianse fører til nye pickuper
- Les også: Hjelp, både en SUV og pickup!
- Les også: Ellevill pickup med 762 hestekrefter