HjemElbilerNye helelektriske e-Deliver 9 også som 9-seter

Nye helelektriske e-Deliver 9 også som 9-seter

RSA kunne tidligere i år annonsere at Maxus e-Deliver 9 var på vei til Norge, og nå er de første utgavene på plass. Og den store varebilen kan også fås som en diger personfrakter.

Maxus-merket har for lengst entret gamlelandet, og importøren RSA har passert godt over tusen registrerte biler bare i år.

- Annonse -

Den store favoritten er e-Deliver 3, en Maxus i den såkalte håndverker-størrelsen som også kan fås som en 7-seters personbil. Men det finnes en storesøster av denne, og om den ikke er tre ganger så stor må vi iallfall gange modelltallet med tre.

Allerede før ankomst er det forhåndsolgt 300 e-Deliver 9, noe som ikke er verst med tanke på at dette er en stor varebil som kommer i to vareroms-størrelser ‒ 9,7 kubikkmeter og 11 kubikkmeter.

Maxus tilbyr også forskjellige batteripakker til e-Deliver 9, hvor den med størst varerom kan fås med enten 51,5 kWh, 72 kWh og 88,55 kWh, mens bilen med 9,7 m³ vareplass er utstyrt med enten 51,5 eller 72 kWh stort batteri.

RSA, som også er importør av Maxus både i Sverige, Finland, Danmark, Island, Færøyene og Grønland, har store forventinger til den store elektriske varebilen.

- Annonse -

‒ Det er flere og flere bedrifter som krever en grønnere linje, sier Bernhard Jahnsen, salgssjef i Maxus Norge.

‒ Både store bedrifter, stat og kommune setter stadig større fokus på miljøet, og krever nå at deres leverandører skal kjøre elektrisk. I tillegg er det mye penger å spare ved å gå over til elektrisk drift. Det er store flåter som skal byttes ut i tiden framover, og Maxus er med på denne spennende utskiftingen, forteller Jahnsen.

Men RSA ser at mulighetene rundt e-Deliver 9 er større enn kun en ordinær frakter av varer. Den passer også til å frakte personer. Varebilen kan dermed bli en personbil gjennom lokale ombyggere, og dermed kan den leveres som både en 9-seter og en 8-seter med utforming med inntil 2 rullestolplasser og chassis med mulighet for tilpasning til plan og skap.

‒ Det er et greit utvalg blant mindre elektriske varebiler på det norske markedet, men på store elektriske varebiler er det mer begrenset. e-Deliver 9 har muligheten til å dekke et bredt spekter innen store varebiler, sier Jahnsen.

- Annonse -

Den store Maxus-modellen er altså nå på plass i Norge, og bilen som har en oppgitt urban rekkevidde på 353 kilometer starter på 549.900 kroner.

Les også:

- Annonse -

Flere nyheter

Cadillac Lyriq befinner seg nå i soloppgangen, og er snart på plass i USA. (Fotos: Cadillac)

Cadillac Lyriq har fått rekkevidde og pris

Muligens inspirert av den ekstreme interessen rundt Ford F-150 Lightning, har Cadillac trykket på gasspedalen såpass mye at Lyriq...
Rolls-Royce har gitt Phantom en midtlivs-oppdatering. (Fotos: RR)

Phantom ‒ ånden kjører videre

Rolls-Royce har gitt Phantom en ansiktsløfting, uten at de har endret altfor mye på generasjonen som kom i 2017. Vi...
For første gang har en robot lakkert et avanserte kunstverk på en bil. (Foto: ABB)

For første gang har en robot lakkert bilkunst

En robot lakkerte kunstverk på bare en halv time. Se bilder og video. Det er ABB Robotics som kan fortelle...
Renault trekker seg nå ut av Russland. (Foto: Renault)

Renault selger sin store Russland-virksomhet

45.000 ansatte i Russland får nye arbeidsgivere. Det franske Renault-konsernet gikk faktisk mot strømmen da Putin fant ut at han...
Bilia kjøper opp den norske Jaguar Land Rover-forhandleren Insignia. (Fotos: Bilia)

Oslo-forhandleren som ledet an I-Pace-salget er solgt

Bilia har kjøpt opp Jaguar Land Rover-forhandleren Insignia. Insignia, forhandler av Jaguar, Land Rover og ikoniske Morgan, levde et ganske...
Nio har åpnet det første servicesenteret i Norge. (Fotos: Nio)

Nio åpnet sitt første servicesenter

Ny norsk milepæl for merket som også tilbyr mobil service. Vi har blitt vant til at nye kinesiske bilmerker med...
Dette er en fullstendig selvkjørende Hyundai Ioniq 5. (Fotos: Hyundai)

Hyundai Ioniq 5 blir robotaxi

Mange drømmer kanskje om å sette seg bak rattet til prisvinnende Ioniq 5, men neste år kommer det faktisk...
Dette er Cher’s 1966 Ford Mustang som ble solgt for 643.000 kroner i 2016. Det var 56 prosent mer enn hva en vanlig Mustang av denne typen gikk for den gang. (Fotos: Hagerty)

Hva koster egentlig bilene eid av kjendiser?

Hva har prinsesse Diana, Paul Newman, Tupac, Carroll Shelby og paven til felles? Vel, de er alle på hver...
BMW Norge kan nyte solnedgangen, for de har nemlig svært så fornøyde kunder. (Fotos: BMW)

BMW med de mest fornøyde norske bilkundene

BI har offentliggjort Norsk Kundebarometer 2022, og den viser at BMW har de mest fornøyde kundene av bilmerkene. Handelshøyskolen BI...
Mazda har oppgradert sin to år gamle elbil, MX-30. (Fotos: Mazda)

Mazda MX-30 får litt raskere lading

Elbilen får også en ny motorlyd! Ganske nøyaktig to år etter at Mazda satte sin helelektriske SUV-modell inn i produksjonen...
Regjeringen vil fjerne momsfritaket på elbiler, noe som vil gi en stor ekstraregning til mange bilkjøpere. (Foto: NAF)

Momssjokket: ‒ Sjekk rettighetene og unngå stor ekstraregning

Regjeringen vil skrote dagens momsfritak på nye elbiler fra 2023, og det kan føre til en stor ekstraregning for...
I en ny undersøkelse er elbilene marginalt mer populære enn andre biltyper. (Foto: NAF)

Svært lav interesse for bildeling

Elbilene har nå kjørt forbi bensin- og dieselbilene når det kommer til hva folket vil gå for når de...
Dette er en elektrisk pickup signert Volkswagen-gruppen. (Fotos: Volkswagen)

Volkswagen skal komme med el-pickup

Det har vært hysteriske tilstander rundt Ford F-150 Lightning i USA. Nå kaster Volkswagen-gruppen seg inn i kampen om...
Denne rekker akkurat årets norske sommer. (Fotos: Mercedes)

Dette koster den ultimate sommerbilen

Planlegger du en ny kabriolet til sommeren? Mercedes Norge kan i så fall lokke med en helt ny SL-modell. Over...
Christina Bu i Elbilforeningen er svært skeptisk til det nye forslaget fra regjeringen. (Fotos: Norges elbilforening)

Regjeringen vil fjerne momsfritaket på elbiler

– Regjeringens forslag til moms på elbil er håpløst, uforutsigbart og ubrukelig. Dette spenner bein under Norges mest vellykkede...

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst legg inn din kommentar!
Vennligst skriv navnet ditt her