Den store kinesiske produsenten Dongfeng meldte sin norske ankomst med Voyah-merket for tre år siden, som siden har fylt på med biler som Dongfeng Nammi Box og ikke minst den spektakulære MHero. Nå er det duket for DF Vigo,
– DF Vigo leverer en ny standard i klassen for rimelige elbiler, sier Torje Sulland, CEO i Electric Way som importører de tre Dongfeng-merkene.
– Bilen kombinerer god ytelse med smarte løsninger og teknologi hentet fra langt dyrere konkurrenter. Målet vårt er å introdusere den for norske bilkjøpere i begynnelse av 2026 med en startpris på 249.500 kroner.

Vigo-bilen fikk nylig sin Europa-lansering under Torino Autoshow, og Electric Way håper at den kan være bestillingsklar i i løpet av januar 2026. Videre er målet at den skal være leveringsklar etter påske.
Importøren opplyser at DF Vigo blir tilgjengelig gjennom henholdsvis Sulland- og Motor Forum-forhandlere over hele landet.
Her handler det om tohjulsdrift som standard og tre ulike utstyrsnivåer.
– Om vi tar inn alle utstyrsnivåene i Norge, har vi ikke besluttet. Mest trolig går vi for to versjoner, men dette har vi ennå ikke besluttet 100 prosent, sier Sulland.
Det er også to batteriversjoner, et på 44,9 kWh med inntil 401 kilometer rekkevidde og 51,9 kWh med inntil 471 kilometer rekkevidde, dog målt i den kinesiske CLTC-syklusen. Hva den europeiske WLTP-rekkevidden blir er ikke klart, mens CLTC er vanligvis litt mer gavmild når det kommer til oppgitt rekkevidde.
Ladingen vet vi imidlertid, for denne klarer 167 kW med den litt uvanlige 30-80 prosent oppgitt til 18 minutter. Her er det vanlig å opplyse 10-80 prosent, så merk deg det.
Dette er altså en kompakt SUV som er 4,3 meter lang og har en akselavstand på 2,7 meter, noe som bør bety ok med innvendig plass.

Designmessige er det skarpe linjer, skjulte dørhåndtak, LED-lykter og aerodynamiske detaljer og et litt mer sportslig preg, og det er også en to-delt bakluke (split tailgate) som kan brukes både som sitteplass og som bord.
På innsiden kan importøren opplyser om et moderne design med 12,8-tommers infotainmentskjerm, trådløs lading, massasje i setene, mens bagasjeplassen rommer 500 liter og det er en frunk på 49 liter.
– Vi opplever at mange kunder er bekymret for rekkevidde og ladetid. Med DF Vigo kan vi tilby en svært prisgunstig bil som både fjerner rekkeviddeangst og leverer fleksible løsninger til hverdagsbruk, alt fra bykjøring til helgeturer på hytta, sier Morten Brurud, salgssjef i Electric Way.
– Med en innstegsmodell som koster under 250.000 kroner, så har vi stor tro på at dette er en bil som vil treffer bredt.
Electric Way oppdaterte også garantibetingelsene 1. januar, og alle bilene fra Dongfeng-produsenten operer nå med følgende:
- Høyvoltsbatteri: 8 år / 200 000 km (tidligere 160 000 km)
- Drivmotor og MCU: 8 år / 200 000 km (tidligere 5 år/100 000 km)
- Rustgaranti: Opptil 12 år
- Lakk: 3 år
– Dette er en garanti som tåler sammenlikning med hvem som helst i markedet, sier Brurud.
– Vi gir kundene våre bedre betingelser enn det som har vært normen i bransjen til nå. For mange vil den oppgraderte garantipakken bety at man knapt nok har fortløpende utgifter til vedlikehold så lenge man eier bilen.

Når det gjelder salg og service av DF Vigo vil det skje gjennom Electric Ways godt etablerte nettverk bestående av Sulland og Motor Forums forhandlere over hele Norge. På samme tid sier CEO Torje Aleksander Sulland at de ønsker å tilby biler hos ytterligere forhandlere med lokal tilknytning, og oppfordrer spesielt mindre aktører med vekstplaner om å ta opp telefonen og gi lyd fra seg.
– Vi ønsker å knytte til oss flere uavhengige forhandlere som er kjent for god kundeservice og har ambisjoner om å øke volumet, slår han fast.
– Ikke vær beskjedne! Alle som passer til denne beskrivelsen, må gjerne ta direkte kontakt med salgssjef Morten Brurud eller meg.
Her er flere bilder av DF Vigo:
Les også: