Mustang Mach-E får økt hengervekt

I tillegg ruller Ford nå ut trådløse oppdateringer som skal gjøre elbilen enda bedre.


Tidligere har maks hengervekt for Ford Mustang Mach-E vært på 750 kilo, men dette øker for flere av utgavene ‒ mer bestemt Long Range RWD og Long Range AWD.

Det er altså langdistanse-versjonene som nå får økt tiltatt tilhengervekt, som øker med 250 kilo opp til akkurat 1.000 kilo. Alle biler som blir produsert etter 5. mai vil automatisk få den nye maks-grensen, mens biler produsert tidligere kan få oppdatert grensen ved å besøke Statens vegvesen. Ford Norge sier at de vil informere de berørte kundene direkte.

For hengerfrelste Norge er dette selvsagt en viktig oppdatering, men Ford kan by på flere knyttet til den populære elbilen. De er nemlig i gang med trådløse oppdateringer (OTA) av bilens programvare, og disse skal selvsagt gjør Mach-E til en bedre bil.

Ford Norge kan opplyse at oppdateringene inneholder flere nye ting. En ny Sketch-funksjon som åpner for å bruke Sync-4 skjermen som et fullverdig tegnebrett, og oppdateringen åpner også for noen enkle spillfunksjoner som kan benyttes når bilen står parkert.

OTA’en oppgraderer også grensesnitt som åpner for større valgfrihet når framtidige OTA-oppdateringer skal lastes ned, og det er gjort forbedringer i integrasjonen med Apple Car Play. Her er det nå en mulighet for fullskjermsvisning, samt at Apple Kart er sømløst integrert i bilens instrumentskjerm ved bruk av navigasjon.

I tillegg har Ford gjort en rekke mindre justeringer, «som skal sørge for at våre kunder alltid kjører den beste versjonen av Mustang Mach-E», melder Ford.

– Dette er bare noen eksempler på forbedringer vi gjør med Mustang Mach-E gjennom programvareoppdateringer og formelle godkjenninger – for hele tiden å sørge for en optimal eieropplevelse, sier Per Gunnar Berg, administrerende direktør hos Ford Motor Norge.

‒ Spesielt når det gjelder tilhengervekt er det også et godt eksempel på hvordan vi lytter til kundenes ønsker og innspill, og finner en løsning på det de ønsker seg.

Ford er nå i gang med sin store elbil-satsting, og sammen med F-150 Lightning (el-pickup) og E-Transit (el-varebil) skal Mach-E sørge for at alle de tre store segmentene har sine helelektriske Ford-utgaver.

Hvor seriøs de er med satstingen viser navnet til den første av trioen, for det amerikanske merket hentet like godt navnet fra sin mest ikoniske bil ‒ Mustangen.

Mustang Mach-E har da også blitt en ganske god suksess, og Ford Norge som refererer til tall fra OFV sier at det er solgt 7.283 nye slike elbiler. Det er nå ganske så eksakt ett år siden den første båtlasten med Mustang Mach-E ankom Norge.

En litt annen båt kan du se bilde av under. For med oppdateringen av hengervekten vil en Mustang Mach-E kunne dra med seg enda litt større båter ‒ og det setter nok mange rundt om i Norge pris på.

Les også:

Les mer om:

Elbiler Nyheter