Tidligere i år dukket de første eksemplarene av Maxus e-Deliver 7 opp her hjemme, og denne baner vei for elektriske varebiler med firehjulsdrift.
Nå følger lillesøster Maxus e-Deliver 5 etter, og fyller dermed hullet mellom e-Deliver 3 og e-Deliver 7. 3’ern er 4,56 meter lang og 7’ern måler 5,08 meter i lengden, og i tillegg tilbyr Maxus Norge også den fullvoksne Maxus e-Deliver 9 på over 5,5 meter.
På innsiden kommer e-Deliver 5 med tre seter og med en innvendig bredde på 1,25 meter mellom hjulkassene, noe som åpner for to vareromsvolum på enten 6,6 eller 7,7 kubikkmeter.
Videre kan den elektriske varebilen by på maks 1.500 kilo hengervekt, mens motoren, her er det kun en og forhjulsdrift, byr på 120 kW/163 hk.
Den norske importøren understreker at e-Deliver 5 er bygd fra bunnen av som en elbil, dette er faktisk Maxus’ første laget på den nye MILA-plattformen for lette varebiler, og sier at bilen er skreddersydd både for småbedrifter og større logistikkaktører.
Maxus e-Deliver 5 har også plass til europaller, og kommer med bakdører som kan åpnes 180 grader og med doble skyvedører.
Les også:
- Hurtiglading: Fasiliteter trumfer pris
- Rygget seg inn i rekordboken
- Zeekr 001: Programvaren ødelegger for et bunnsolid potensiale