Nye Maxus e-Deliver 7 byr også på firehjulsdrift. (Fotos: Maxus)

Maxus klar med elvarebil med firehjulsdrift

To blir til tre med e-Deliver 7, en helt ny varebil fra Maxus med firehjulsdrift og et moderne design. Se bilder.


Maxus kjører på videre med sin satsting på litt større biler både i personbilsegmentet og ikke minst i varebilsegmentet, hvor de allerede er på plass med e-Deliver 3 og e-Deliver 9.

Nå tettes hullet med e-Deliver 7, og denne brøyter også vei for firehjulsdrift som mange i Norge setter pris på.

‒ En moderne elektrisk varebil som kombinerer stort lastevolum, høy nyttelast og lang rekkevidde, sier Mathias Ottersen i Maxus Norge.

‒ Vi har gledet oss lenge til å lansere e-Deliver 7. Dette er en varebil som løfter standarden i segmentet og passer perfekt for håndverkere, flyttefirmaer, gartnere og transportlevering. Den gir kvalitetsfølelse i alle ledd, og møter dagens forventninger både når det gjelder komfort, rekkevidde, fremkommelighet og sikkerhet.

Om vi sammenligner med de to søstrene så ser man raskt at e-Deliver 7 har mer aerodynamiske linjer, noe som gir et løft for designet og ikke minst for rekkevidden.

Det er praktisk, og det er også bakdørene som kan åpnes til 180 graders vinkel samt de to skyvedørene.

Maxus e-Deliver 7 har et vareromsvolum på enten 5,9 eller 6,7 m3, og den største utgaven er 5,36 meter lang, 2,03 meter bred og 1,99 meter høy. 

Den åpner for en nyttelast på 1.020 kilo og en hengervekt på 1.500 kilo, og fås med batteripakker på enten 77 eller 88 kWh. Rekkevidden er opplyst til 362 kilometer, mens hurtiglading 20-80 prosent er på 42 minutter. 

Varebilen blir først tilgjengelig med tohjulsdrift, før den med drift på alle hjul kommer i løpet av høsten. Det er tre kjøremoduser, ECO, normal og Power, mens Maxus e-Deliver 7 4x4 også har to ekstra ‒ Mud og Tow.

Videre kan Maxus Norge opplyse at den har tre sitteplasser, og det er en 12,3-tommers berøringsskjerm kompatibel med både Apple CarPlay og Android Auto. 

Maxus e-Deliver 7 kommer også med oppvarmet multifunksjonsratt, fjernlystassistent, lys- og regnsensor og oppvarmet frontrute. 

‒ Maxus e-Deliver 7 er designet med sjåførens komfort og sikkerhet i tankene, og oppfyller dagens forventninger innen transportsektoren, sier Ottersen.

Blant kjøreassistenter kommer varebilen med adaptiv cruisekontroll, filvarsling, filskiftassistent, bakkestartassistent, ryggekamera, 360 graders parkeringskamera og hastighetsvarsler. 

I tillegg har bilen ting som blindsonevarsling, elektronisk stabilitetsprogram, automatisk nødbremssystem, kollisjonsvarsler, skiltgjenkjenning og parkeringssensorer både foran og bak.

Det er nå åpnet for bestilling av Maxus e-Deliver 7, og startprisen er satt til 619.900 kroner. Den kommende AWD-utgaven med 204 hk og et 88 kWh batteri kan også bestilles, og denne starter på 719.900 kroner.

Her er flere bilder av den nye elektriske varebilen, Maxus e-Deliver 7:

Bildeserie
Debatt