Maxus kjører på videre med sin satsting på litt større biler både i personbilsegmentet og ikke minst i varebilsegmentet, hvor de allerede er på plass med e-Deliver 3 og e-Deliver 9.
Nå tettes hullet med e-Deliver 7, og denne brøyter også vei for firehjulsdrift som mange i Norge setter pris på.
Om vi sammenligner med de to søstrene så ser man raskt at e-Deliver 7 har mer aerodynamiske linjer, noe som gir et løft for designet og ikke minst for rekkevidden.
Det er praktisk, og det er også bakdørene som kan åpnes til 180 graders vinkel samt de to skyvedørene.
Maxus e-Deliver 7 har et vareromsvolum på enten 5,9 eller 6,7 m3, og den største utgaven er 5,36 meter lang, 2,03 meter bred og 1,99 meter høy.
Den åpner for en nyttelast på 1.020 kilo og en hengervekt på 1.500 kilo, og fås med batteripakker på enten 77 eller 88 kWh. Rekkevidden er opplyst til 362 kilometer, mens hurtiglading 20-80 prosent er på 42 minutter.
‒ Maxus e-Deliver 7 er designet med sjåførens komfort og sikkerhet i tankene, og oppfyller dagens forventninger innen transportsektoren, sier Ottersen.
Blant kjøreassistenter kommer varebilen med adaptiv cruisekontroll, filvarsling, filskiftassistent, bakkestartassistent, ryggekamera, 360 graders parkeringskamera og hastighetsvarsler.