Over i Hongkong er det en gruppe som har store planer, for Apollo har allerede holdt på en stund med å utvikle en elektrisk superbil. Eller hyperbil som de selv sier.
Vi vet ikke hvor langt de har kommet, men det vi vet er at de blant annet samarbeider med Wesail New Energy Automotives for å få dette til. Og det skal HiPhi utnytte.
Som vi kan se av bildet over er HiPhi A utstyrt med en masse luftinntak, spoilere og andre ting. Men ta et ekstra blikk på karosseriet, for dette er noe svært spesielt. Her har de nemlig løftet løsninger fra flyindustrien med ting som titanlegering, aluminiumslegeringer, nanokeramikk og andre materialer både i chassiset og på innsiden.
Drivsystemet kommer fra HiPhi selv og plattformen åpner for 800 volt, og her er det ikke færre enn tre motorer ‒ en foran og to bak. Det gir en systemeffekt på 1.305 hk, og den elektriske raketten fyker opp til 100 km/t på drøyt 2 sekunder. Toppfarten skal på sin side snuse på 300 km/t, så her går det virkelig unna.
Batteripakken som HiPhi ikke sier noe konkret om skal sørge for at man kan herje for fullt rundt en bane i en halv time, og batteripakken skal også åpne for å slippe ut energi på hele 1,5 MW, så ja, 1.500 kW.
Bilen har også ting som aktiv bakhjulsstyring, kontinuerlig variabel demping og som en ekte hyperbil et vektforhold på nær 50:50. Så her bør også kjøreegenskapene være på plass.