Her er en, eh, stilfull Panda

Er det i det hele tatt mulig å style en Fiat Panda slikat den blir stilfull? Tja, motehuset Trussardi har iallfall prøvd.


Den er langt fra den stygge pandaungen, for en Fiat Panda
har sin sjarm den og. Absolutt. Som de fleste andre biler.

Vel, det finnes unntak, selv hos Fiat. Ja, vi tenker med mesterverket Multipla. Og, ja, du skal få se et bilde av bilen som virkelig er den stygge
andeungen, men ikke ennå.

Fiat Panda er bybilen som erstattet Fiat 126 i 1980, og 126
er bilen som erstattet den originale Fiat 500 tilbake i 1972.

Men uheldigvis klarte ikke italienerne å videreføre sjarmen
til de to første by-modellene, og Pandaen kunne mest av alt minne om den første
Volkswagen Polo-modellen, ja, den lille firkantede boksen.

Fiat er ikke de kjappeste her på jorden, så det tok 23(!) år
før de klarte å komme med neste generasjon av Pandaen, og denne gang så den ut
som en mer moderne bil ‒ akkurat som Poloen også har blitt.

Tredje generasjon Panda ble introdusert i 2011, og denne
lever fortsatt i beste velgående.

Bilen er langt fra stygg, men det er vel kun designeren selv
som kan hevde at denne er verdens flotteste bil. Men det er fullt mulig å bli
glad i denne Pandaen også, akkurat som man kan med de som lever i Kina.

En som virkelig er glad i Panda, nei, ikke bjørnen, er det
italienske motehuset Trussardi.

De har nå kastet seg over modellen, og helt moteriktig, gitt den en kaffefarge. Men «Caffè Italiano Brown» er ikke det eneste grepet, og de har blant annet gitt denne nye sidespeilhus, nye takrails, nye 15-tommers felger og en mer stilfull gjørmeplate foran.

På innsiden er det blant annet nye matter, seterbelter, dørpaneler, svarte skinnseter med «tekno-mønster» som er ganske så kule og et dashbord i kaffefargen.

Resultatet på innsiden har blitt ganske så kult, som du snart skal få se av bildene.

En panda, ja, bjørnen, er som kjent ikke de kvikkeste i
skogen, og det er heller ikke en Panda på veien.

Denne spesialversjonen kalt Fiat Panda Trussardi har en
1.2-liters bensinmotor med 69 hestekrefter og en manuell 5-trinns girkasse, og
den klarer 0-100 km/t. Ja, vi har ikke mer å si om akkurat det.

Vi var kanskje litt streng mot Pandaen til å starte med, så
la oss rette opp inntrykket noe.

Den var den aller første bybilen som kom med firehjulstrekk
og automatgir, og har vært den mestselgende bybilen i Europa siden 2003. Og ja,
den har vært Italias mestselgende de seks siste årene.

Så Pandaen er populær, enten den befinner seg i Europa eller
i Kina.

Det samme kan vi ikke si om Fiat Multipla. Vi vet at den
stygge andeungen også er vakker, men Multiple er rett og slett bare stygg ‒ som
juling.

Hva designeren tenkte må gudene vite, men inntaket av Caffè Italiano var muligens litt for overdrevet før han eller henne satte seg ned ved tegnebordet.

For sjekk dette da:

Ok, la oss komme oss over det sjokket.

En som helt klart liker Fiat Panda, og da spesielt Trussardi, er popstjernen Ava Max.

Hun syns blant annet at setebeltet i bilen er så kult at hun like godt stjeler det med seg.

Sjekk selv i musikkvideoen til den nye låta «Torn»:

Men vi kan selvsagt ikke avslutte uten å sjekke ut Panda Trussardi
litt nærmere, og få svaret på om en Panda kan bli stilfull.

Så her har du bildeserien, og så kan du gjøre opp din egen
mening. Og vi vet allerede hva Ava Max mener:

Les også:

Les mer om:

Nyheter